Padel - Här för att stanna eller en fluga som kommer dö ut?

a1agnlju

Trådstartare
Med tanke på nyheten om Padelanläggning som eventuellt ska byggas där vinterhage för hästar på en ridskola finns idag.
Personligen tror jag att padelanläggningarna som för närvarande poppar upp som svampar ur jorden, inom en tioårsberiod kommer ligga mer eller mindre öde. vad tror ni?
 
Med tanke på nyheten om Padelanläggning som eventuellt ska byggas där vinterhage för hästar på en ridskola finns idag.
Personligen tror jag att padelanläggningarna som för närvarande poppar upp som svampar ur jorden, inom en tioårsberiod kommer ligga mer eller mindre öde. vad tror ni?
Det tror jag också.
 
Jag vet inte, men nu var det ju ett antal år sen det började bli poppis så det är ju ingen pandemi-fluga i varje fall.
 
Med tanke på nyheten om Padelanläggning som eventuellt ska byggas där vinterhage för hästar på en ridskola finns idag.
Personligen tror jag att padelanläggningarna som för närvarande poppar upp som svampar ur jorden, inom en tioårsberiod kommer ligga mer eller mindre öde. vad tror ni?

Jag tänker att det finns en överhängande risk för extrem överetablering även om aktiviteten i sig säkert kommer att finnas med många utövare framöver.
 
Jag fattar fortfarande inte hur padel är annorlunda mot tennis?!

”Alla” pratar om att padel är så roligt, och jag tänker bara ”varför spelade du inte tennis innan för då?” :o:confused:

Jag känner nästan hur folk blir lite aggressiva när man jämför padel och tennis, men ja... Jag fattar inte?

Tror absolut (pga det jag nyss skrev) att det är en modefluga helt enkelt. Men vad vet jag! 🤷🏻‍♀️
 
Med tanke på nyheten om Padelanläggning som eventuellt ska byggas där vinterhage för hästar på en ridskola finns idag.
Personligen tror jag att padelanläggningarna som för närvarande poppar upp som svampar ur jorden, inom en tioårsberiod kommer ligga mer eller mindre öde. vad tror ni?
Ingen aning. Men lite plötsligt är det ju faktiskt, de verkar ploppa upp överallt och synd att offra en vinterhage på det.
Men det vore ju himla synd om det är en fluga eftersom det verkar få människor att röra på sig och vara glada.

Med plötsligt menar jag att för mig hände det på en månad i höstas (jag vet fortfarande inte exakt vad det är för någonting, har kollat wiki lite) att "alla" plötsligt hade en man i 40-50 årsåldern som ägnade sig åt padel och att de pratade om det på ett sätt som gjorde att det kändes som att de tyckte var något lite extra bra att ha en sådan. :)
 
Jag fattar fortfarande inte hur padel är annorlunda mot tennis?!

”Alla” pratar om att padel är så roligt, och jag tänker bara ”varför spelade du inte tennis innan för då?” :o:confused:

Jag känner nästan hur folk blir lite aggressiva när man jämför padel och tennis, men ja... Jag fattar inte?

Tror absolut (pga det jag nyss skrev) att det är en modefluga helt enkelt. Men vad vet jag! 🤷🏻‍♀️
Jag har uppfattat det som att padel är lättare att spela (nu kommer säkert någon att mörda mig) och att man kan göra det med mindre kurs och förberedelser? Bollen kan typ studsa i väggen och räknas och ngt jag inte förstått. Dvs det verkar som att ngn som aldrig hållit i en "racket"? kan spela och få motion. Medan tennis (som jag inte heller kan spela) ger intryck av att man måste lära sig först.
 
Jag tror att det kommer vara ungefär som det var med golf för typ 15 år sen. Helt plötsligt blir det superpopulärt och "alla" ska spela. Sen några år senare så tappar många lusten och går över till nästa trendiga grej, men det finns fortfarande kvar en stor skara entusiaster och sporten etablerar sig på en lägre men stabil nivå vad gäller antal utövare.

/Spelade padel första gången i Sverige 2014 men har ännu inte fattat flugan :p
 
Jag har uppfattat det som att padel är lättare att spela (nu kommer säkert någon att mörda mig) och att man kan göra det med mindre kurs och förberedelser? Bollen kan typ studsa i väggen och räknas och ngt jag inte förstått. Dvs det verkar som att ngn som aldrig hållit i en "racket"? kan spela och få motion. Medan tennis (som jag inte heller kan spela) ger intryck av att man måste lära sig först.

Jag var tvungen att googla och kolla vad det var. :p Om jag har helt ratt nu, sa ar paddle spelat med en "sponge ball" som alltsa ar mjukare an en tennisboll och en tra "paddle" for racket som ar en tra platta. Det innebar att hela spelet gar mycket langsammare och aven sadana som inte har super bra oga-hand coordination kan spela hyfsat bra.
Sa vitt jag forstar kan man ocksa skicka bollen in i sidan (vagg? staket?) medvetet och motstandarna kan fortsatta darifran.

Jag tror du har ratt @Badger det ar ett spel som vem som helst kan agna sig at for att fa motion.
 
Har spelat regelbundet i ett år, flera gånger i veckan, nu lagt av. Enkelt att börja, alla kan spela utan tidigare racketvana. Socialt, man träffas fyra nya eller gamla kompisar. Men hopplöst att få tider, måste boka två veckor i förväg när tiderna släpps, och även då är det svårt att få tid för oss som jobbar vanliga arbetstider. Och jag kan inte veta vad jag är sugen på den och den tiden och dagen om två veckor. Bor i Uppsala. Här får vi nya padelhallar hela tiden, men det påverkar tyvärr inte tillgängligheten. Kanske tar upp det om några år när det blir lättare att få tider.
 
Jag tror att padel är här för att stanna. Det är otroligt roligt och jag har som så många andra blivit totalt fast. Skulle gärna spela varje dag om jag hade den möjligheten, men nu blir det ca 3-4 gånger i veckan.

Jag spelade tennis som junior och har mycket gratis från den tiden. Men padel är så mycket lättare och mer förlåtande än tennis (tennis är svårt!) på många sätt och det är det som gör det så roligt. Även en person som aldrig hållit i ett racket innan kan komma igång ganska fort och spela roliga matcher. Sedan blir det bara roligare och roligare ju bättre man blir! :banana:
 
Jag tror att padel är här för att stanna. Det är otroligt roligt och jag har som så många andra blivit totalt fast. Skulle gärna spela varje dag om jag hade den möjligheten, men nu blir det ca 3-4 gånger i veckan.

Jag spelade tennis som junior och har mycket gratis från den tiden. Men padel är så mycket lättare och mer förlåtande än tennis (tennis är svårt!) på många sätt och det är det som gör det så roligt. Även en person som aldrig hållit i ett racket innan kan komma igång ganska fort och spela roliga matcher. Sedan blir det bara roligare och roligare ju bättre man blir! :banana:

Håller med. Jag tycker padel är lite som volleyboll, man kan få igång ett roligt spel även när man är nybörjare/dålig, så länge alla på planen är ungefär jämndåliga :D
 
Ett tag (för rätt längesen...) tycks jag minnas att "alla" spelade squash. Numera hör man knappt talas om det. Squash är i och för sig tuffare och snabbare, vad jag förstår, så det är väl inte alla som orkar/kan hålla det tempot. Då är padel mildare.
 
Tycker hela padelfenomenet är så märkligt. Det mesta nytt brukar sakta smyga sig in, men med paddel känns det som två läger, de som sysslat med det i flera år och de som aldrig hört talas om det förut och undrar var dessa sysslat med detta.
Här i vår kommun bestämde sig plötsligt ett företag att slå upp en hall, där man bl.a. ska ha paddel och det känns verkligen ploppat upp ur marken.

Hoppas ju iofs att det kommer att lämna ett stadigt intresse sedan boomen lagt sig :)
 
Jag har spelat padel två gånger. Jag och min kompis är ruskigt dåliga, men det är oerhört kul! Det ska byggas ut en padelhall och öppna en helt ny i min stad, vilket förhoppningsvis kommer innebära att det finns mer tider. Jag vet att jag kollade tider en lördagsmorgon en gång. Klockan 04.00 var två av sex banor bokade!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 666
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp