Padel - Här för att stanna eller en fluga som kommer dö ut?

Jag har inte ens hört talas om någon (alltså bekant) som spelat padel. Så du verkar ha rätt. Läser om det ibland och frågar närmaste kretsen, men noll och intet. De har också hört att det existerar, thats all. Trots att det har funnits padelhallar här länge och byggs ännu fler.

Jag misstänker att det är en konspiration. Eller så är min bubbla helt disjunkt. Trots att jag finns i gruppen som utpekas som värsta junkies på padel.
 
Ja vi kommer att ha massor av ombyggda paddelhallar. Jag är inte så orolig för dessa, de går att förändra till annnan verksamhet. Jag är mer orolig över alla övergivna isvakar som kommer att driva omkring när det inte längre är trendigt att vinterbada 😫
 
Jag var tvungen att googla och kolla vad det var. :p Om jag har helt ratt nu, sa ar paddle spelat med en "sponge ball" som alltsa ar mjukare an en tennisboll och en tra "paddle" for racket som ar en tra platta. Det innebar att hela spelet gar mycket langsammare och aven sadana som inte har super bra oga-hand coordination kan spela hyfsat bra.
Sa vitt jag forstar kan man ocksa skicka bollen in i sidan (vagg? staket?) medvetet och motstandarna kan fortsatta darifran.

Jag tror du har ratt @Badger det ar ett spel som vem som helst kan agna sig at for att fa motion.

Bollen är som en tennisboll, alltså inte ”sponge ball”. Så fort går det.

Däremot tog det lång tid innan jag fattade att racketen faktiskt ser ut så, jag undrade varför alla hade fodralen kvar på alla Instagrambilder.. 😬

Sambon spelar 2-3 gånger i veckan vid klockan 5 på morgonen, så nej, jag tror inte det kommer vara så här extremt poppis så länge, en dag kommer folk vakna upp och undra vad de håller på med.
 
Tror att det börjar peaka bl a pga svårt att få tider, svårt att få ihop det med medspelare. Jag har inte testat än; jag spelar tennis och känner att det räcker med ett sorts racket.
 
Jag tror att det är en fluga. Alltså vissa hallar kanske blir kvar.
Men så många som pratar om padel häromkring är inte rimligt att alla de fortsätter i längden.
Sjukt mycket ställen som byggs om till padelhallar tycker jag. Bland annat några byggnader lite off ser man reklamskyltar om padel. Och nej jag har inte provat. Jag brukar inte haka på saker som plötsligt blir sådär överpopulärt 😇.
 
Det finns verkligen hallar överallt, byggs en ny ute på landet här nu 😁
Jag är inte intresserad, svettas med en liten boll 😒
Jag kan spela badminton en solig, vindstilla sommardag. Det är mer på min nivå 😁
 
Bollen är som en tennisboll, alltså inte ”sponge ball”. Så fort går det.

Däremot tog det lång tid innan jag fattade att racketen faktiskt ser ut så, jag undrade varför alla hade fodralen kvar på alla Instagrambilder.. 😬
<snip>

Intressant. Jag tittade pa en Brittisk site som sa att reglerna var att ha en "sponge ball" men nu ser jag att det ar en tennisball med hogre tryck innuti.
 
Jag känner nästan hur folk blir lite aggressiva när man jämför padel och tennis, men ja... Jag fattar inte?
Tennis är en nobel idrott. Padel är en affärsidé. Som tennisspelare kan sammanblandningen skava.

Ibland.
En världstopp5 spelare blev förbundskapten i padel, en annan topp30 lade av som tennisproffs och började prenumerera på padeltitlar efter ett år. Tog en gång hem svenska padeltouren 6 mån in i graviditeten. Rimlig husmorsgymnastik?

Men trendkänsligast måste ändå företaget We are padel vara, havandes akronymen W.A.P. The aim of marketing is to make selling unnecessary?
 
Jag förstår tjusningen med racketsporter. Tränade badminton i tio år. Det bästa jag visste var att smasha, helst mot mina motspelare.😈

Jag spelade badminton som yngre i tävling. Van inte en enda match men kul var det. Tävlade som 2 år yngre med ett lag.

Har spelat badminton och tennis emellanåt som vuxen, men aldrig ens tänkt tanken att paddla.

Förmodligen bara för gammal.
 
Jag spelade badminton som yngre i tävling. Van inte en enda match men kul var det. Tävlade som 2 år yngre med ett lag.

Har spelat badminton och tennis emellanåt som vuxen, men aldrig ens tänkt tanken att paddla.

Förmodligen bara för gammal.
Försökte igen med badminton efter gymnasiet men höfterna knorrar lite då. Skulle nog inte betala för att prova paddel, drar nån med mig dit för att testa så hade jag nog provat.
 
Jag var tvungen att googla och kolla vad det var. :p Om jag har helt ratt nu, sa ar paddle spelat med en "sponge ball" som alltsa ar mjukare an en tennisboll och en tra "paddle" for racket som ar en tra platta. Det innebar att hela spelet gar mycket langsammare och aven sadana som inte har super bra oga-hand coordination kan spela hyfsat bra.
Sa vitt jag forstar kan man ocksa skicka bollen in i sidan (vagg? staket?) medvetet och motstandarna kan fortsatta darifran.

Jag tror du har ratt @Badger det ar ett spel som vem som helst kan agna sig at for att fa motion.
Ah, förklarar en del. Man kanske ska våga sig in i krokodilpölen. Men det är antagligen kö även på att prova enstaka gång. Däremot såg jag priserna på de här brödspadsliknande föremålen som är paddeln på XXL och fick osökt känslan av att man i alla fall kan få spendera en del pengar om man vill :laugh:
 
Ett tag (för rätt längesen...) tycks jag minnas att "alla" spelade squash. Numera hör man knappt talas om det. Squash är i och för sig tuffare och snabbare, vad jag förstår, så det är väl inte alla som orkar/kan hålla det tempot. Då är padel mildare.
Vet ju inte hur det är med Padel men Squash och innebandy (innebandy är väl kanske ganska lokal underhållning här i stan) är väl det män i 40-50 årsåldern får av sina hälsenor på? Min förra chef körde i alla fall det tricket med squash och det sägs vara typiskt. Så Padel kanske, om det är långsammare, är snällare mot sjukvården? Det vore ju toppen antar jag.
 
Senast ändrad:
Vet ju inte hur det är med Padel men Squash och innebandy (innebandy är väl kanske ganska lokal underhållning här i stan) är väl det män i 40-50 årsåldern får av sina hälsenor på? Min förra chef körde i alla fall det tricket med squash. Så Padel kanske, om det är långsammare, är snällare mot sjukvården? Det vore ju toppen antar jag.
Googla hälsena padel så ser du att även padel får hälsenorna att ryka gör något äldre personer i dålig form.
 
Padel är här för att stanna, precis som alla andra sporter som kommer nya. Tyvärr går det ut över ridskolan i ts fall, men där får ju kommunen se till så att alla verksamheter fungerar.
 
Jag tror det är en fluga.
Spelade med mina kompisar 1 gång i veckan för ca 1 år sen. Men tröttnade med tanke på svårigheten att få tid och över att priset är ganska högt.

Sen är det en enkel spårt de flesta kan köra, äevn om man är dålig. Men njaaa jag saknar det inte. Sååå roligt som alla säger är det inte.
 
Byggas två padelbanor på Skara Sommarlands camping eller nära, iallafall på deras område. Tillgång både för gäster i park och camping, samt boende i närområdet.

Tanke på var de ligger, tror inte kommer va så uppbokade över vinterhalvåret, men kan ha fel kanske superpoppis så folk vill åka några km utanför stan för att spela 😅
 
Vet ju inte hur det är med Padel men Squash och innebandy (innebandy är väl kanske ganska lokal underhållning här i stan) är väl det män i 40-50 årsåldern får av sina hälsenor på? Min förra chef körde i alla fall det tricket med squash och det sägs vara typiskt. Så Padel kanske, om det är långsammare, är snällare mot sjukvården? Det vore ju toppen antar jag.
Min granne, 50+, slet häromveckan av sin hälsena ... när han spelade padel... Det var dessutom andra gången...!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 735
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 567
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp