Padel - Här för att stanna eller en fluga som kommer dö ut?

Åkte förbi min lilla hemstad på 5000 invånare, första gången på något år. De hade smällt upp inte en, utan två konkurrerande padelhallar bredvid varandra. Med sjöutsikt dessutom. Det var sånt rabalder för några år sen när det var någon som ville bygga där men det var inte okej för att villorna bredvid förlorade sin sjöutsikt. Nu har de två grå hallar att glo på istället. Undra vad som händer med dem när padelflugan dör.
 
Det är jättekonstigt, här i UK har folk knappt hört talas om padel och jag vet ingenstans man kan spela det här. Då bor jag ändå i landets tredje största stad. Samtidigt hör jag en massa om padel genom folk i Sverige och blir jättesugen på att testa! Får kanske börja leta efter en ledig tid redan nu, det är ju trots allt bara ett par månader tills jag kommer till Sverige nästa gång :D
 
Det är jättekonstigt, här i UK har folk knappt hört talas om padel och jag vet ingenstans man kan spela det här. Då bor jag ändå i landets tredje största stad. Samtidigt hör jag en massa om padel genom folk i Sverige och blir jättesugen på att testa! Får kanske börja leta efter en ledig tid redan nu, det är ju trots allt bara ett par månader tills jag kommer till Sverige nästa gång :D
Det ÄR jättekul! Jag är oerhört dålig, saknar helt bollkänsla och kan nog inte riktigt reglerna. Det går bra ändå :laugh: jag försöker spela 1-2 gånger i veckan.
 
Det är jättekonstigt, här i UK har folk knappt hört talas om padel och jag vet ingenstans man kan spela det här. Då bor jag ändå i landets tredje största stad. Samtidigt hör jag en massa om padel genom folk i Sverige och blir jättesugen på att testa! Får kanske börja leta efter en ledig tid redan nu, det är ju trots allt bara ett par månader tills jag kommer till Sverige nästa gång :D

Du måste börja bygga padelhall nu! Först ut så vinner du pyramidspelet!
 
Du måste börja bygga padelhall nu! Först ut så vinner du pyramidspelet!
Ja! Ny karriär, äntligen! Kanske skulle fråga stallägaren om han har lust att avvara vinterhagen för detta syfte... Padel med den här utsikten liksom, vem kan tacka nej?!

Field.jpg
 
Har roat mig med att kika på ”vår” padelhall när jag kör förbi varje dag. Tycker den oftast är ledig eller bara spelas på någon utav banorna. Har padell redan dött ut i norra sthlm?
 
Mitt jobb har byggt sjukt många padelhallar senaste åren :laugh:
Här finns padelhallar i varenda by snart, och det är fortfarande svårt att få tider. Det var lite lugnare under den värsta pandemipeaken, men nu när man kan spela utomhus är det full fart igen.
 
Det här är kanske en dum fråga: Men vad är skillnadne mellan padel och squash? Jag har aldrig spelat nåt av det men är inte båda raketsporter inomhus i ett mindre rum och man får använda väggarna...
 
Jag begriper mig inte på hela grejen, det är iofs genomgående för nästan alla sporter för mig ;), men för mig ter det sig som en slags sekt nästan, eller masspsykos :o Egentligen dumma ord i sammanhanget men med tanke på att dessa ploppar upp överallt så känns det nästan så. Fula är hallarna också, dom jag sett. Tycker jag :o

Å andra sidan är det väl bra för folkhälsan att folk rör sig. Men jag sneade till när det skulle byggas hall på mark som en ridklubb är i behov av för att kunna driva verksamheten.
Såklart offras det direkt :rage:
https://www.bohuslaningen.se/sport/...bygglov-för-omdebatterad-padelhall-1.46565123
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 735
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp