Plantan

Trådstartare
Finns det katter som inte hårar? Det finns hundraser som inte gör det, men har aldrig hört talas om såna katter...
 
Finns det katter som inte hårar? Det finns hundraser som inte gör det, men har aldrig hört talas om såna katter...

Sphynx som är nakenkatter är väl de enda som definitivt inte behöver hårvård, däremot en del annan vård eftersom de måste badas och oljas och inte passar att vara ute eftersom de lätt blir solbrända. Korthåriga siameser, orientaler, burmor och korthår brukar inte håra särskilt mycket. Men behöver borstas igenom någon gång varannan vecka under pälsfällning

1549756498583.png
 
De lockiga Rex katterna, hur är pälsen på dem? Fäller de mer eller mindre än normalkatten"?
 
Min abessinier hårar otroligt lite. Händer att jag ser ett hår i bland och typ "har det varit en hund här :confused:" och måste plocka upp håret och titta på det en stund för att komma i håg att katten faktiskt kan tappa hår :D

Edit: Det är säkert olika på olika individer inom rasen dock!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu tar jag förhoppningsvis ut detta lååångt i förväg men jag funderar lite och blev nyfiken. Jag har en slags hatkärlek till min katts...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 155
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Katthälsa Tacksam för hjälp! Min katt har tappat päls över stora delar på kroppen, såren vätskar gul vätska och hon slickar sig konstant. Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
514
Senast: Calmiche
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp