Pälsdjursallergi

Eli

Trådstartare
Jag misstänker starkt att både jag och vår son 3 år är allergisk mot katter. Jag har alltid reagerat på katter, men har struntat i det och haft katt ändå. Lite kliande ögon ibland kan jag stå ut med, tar lite allergidroppar bara så går det över. Nu har sonen också börjat reagera med röda kliande ögon när han klappat katterna och senaste året har jag dragits med långdragna förkylningar, trötthet och envis hosta. Svärmor nämnde att jag kanske har astma och då trillade poletten ner. Sonen har också förkylningsastma sedan 1 år tillbaka (och atopiska eksem som jag), kan det vara så att vår förmodade kattallergi orsakat astma och eksem? :cry:

Mitt förnuft säger ju att vi borde göra oss av med katterna, men huur ska vi förklara det för vår son? Mitt hjärta brister bara av att tänka på det :cry: Och var ska vi göra av dem? Ingen vill ha vuxna katter och katthem lämnar jag dem inte på. Usch jag vet varken ut eller in :arghh:
 
Min yngste är också kattallergisk, det visade sig redan när han var halvåret gammal :(

Just då hade vi bara en katt, och vi hade tur som kunde omplacera honom hos en släkting ❤️ men det var ändå hemskt jobbigt 💔

Lägg ut lite krokar bland vänner och bekanta, det är många katter som bytt hem vid vuxen ålder.

Jag beklagar verkligen :(
 
Min yngste är också kattallergisk, det visade sig redan när han var halvåret gammal :(

Just då hade vi bara en katt, och vi hade tur som kunde omplacera honom hos en släkting ❤ men det var ändå hemskt jobbigt 💔

Lägg ut lite krokar bland vänner och bekanta, det är många katter som bytt hem vid vuxen ålder.

Jag beklagar verkligen :(

Tack. Jag ska kolla runt lite. Min pappa skulle ta dem direkt om han fick men han bor precis intill en stor väg där flera katter redan satt livet till, så vill inte gärna att de flyttar dit :(
 
Ett av mitt livs stora trauma var när jag fick konstaterat allergi mot katt och hund :cry:

Men en vän tog hand om mina vuxna katter och jag klarar av mammas katt som är ute mycket (mina var innekatter). Och tro det eller ej, man kan leva utan katt och ha det bra även om jag inte trodde det då. För mig var beslutet lätt, trots att det var fruktansvärt, då jag mådde så pass dåligt. Hälsan måste gå före.

Men fy vad jag lider med dig :heart
 
Ett av mitt livs stora trauma var när jag fick konstaterat allergi mot katt och hund :cry:

Men en vän tog hand om mina vuxna katter och jag klarar av mammas katt som är ute mycket (mina var innekatter). Och tro det eller ej, man kan leva utan katt och ha det bra även om jag inte trodde det då. För mig var beslutet lätt, trots att det var fruktansvärt, då jag mådde så pass dåligt. Hälsan måste gå före.

Men fy vad jag lider med dig :heart

:heart

Egentligen så är jag inte så ledsen för min skull, jag klarar mig bara jag vet att katterna har det bra, men sonen :cry: Han kommer bli så ledsen och är för liten för att förstå.
 
:heart

Egentligen så är jag inte så ledsen för min skull, jag klarar mig bara jag vet att katterna har det bra, men sonen :cry: Han kommer bli så ledsen och är för liten för att förstå.
Vad jobbigt för er!

Men jag tror att det kommer att gå bra. Jag har haft djur som barnen älskat och som har dött/avlivats och som har fått flytta. Jag kände precis som du, men barnen har tagit det jättebra. Det som hände när de var runt 3 år minns de inte ens idag. Det var mer en stor grej för mig (att jag inbillade mig att de skulle bli så ledsna och förstörda) än för dem.
 
Vad jobbigt för er!

Men jag tror att det kommer att gå bra. Jag har haft djur som barnen älskat och som har dött/avlivats och som har fått flytta. Jag kände precis som du, men barnen har tagit det jättebra. Det som hände när de var runt 3 år minns de inte ens idag. Det var mer en stor grej för mig (att jag inbillade mig att de skulle bli så ledsna och förstörda) än för dem.

Skönt att höra. Eller ja, du förstår vad jag menar :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp