pälsfällning-minskad aptit

Zolimita

Trådstartare
Nu fäller hästen som mest och de senaste dagarna har jag märkt att hon äter lite mindre hö än hon brukar.Har haft henne sen december så jag vet inte hur hon brukar reagera när hon fäller.
Har ingen feber och verkar som vanligt förutom att hon kanske äter 2-3 kg mindre än hon brukar,kanske något slöare vid ridning.
Har nu köpt b-vitamin som jag ska börja ge.
Någon som har erfarenhet av detta?
 
Sv: pälsfällning-minskad aptit

Vissa hästar brukar tycka att livet är rätt jobbigt i samband med pälsfällning och pälssättning. Prova med b-vitamin ett tag och blir det inte bättre så bör du nog kontakta en vetrinär. Men de flesta brukar oftast piggna på sig igen när de får b-vitamin tillskott.
 
Sv: pälsfällning-minskad aptit

Nu vet jg inte hur långt våren har kommit hos Er, men det är inte ovanligt att hästarna själva drar ner på höätandet när det börjar titta upp grässtrån i hagen. De nya grässtråna kommer ju så snart snön är borta och ljuset kommer... Titta utanför hagen och se om du hittar några enstaka grässtrån där. Finns de där så har det funnits sådana i hagen också - som förmodligen hittats av en känslig mule och ätits upp..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 290
Senast: Viva
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 954
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp