N

Nin

Hej jag har en perserdam på 15 månader som fällt otroligt med päls både underull o täckhår, började i Juni, till och med öronen är lite glest behårade. Hon är avmaskad regelbundet (innekatt) Äter RC persian men har även köpt hem Nutro + blandar i lite RC kitten som jag har liggande. Har provat med fiskolja men kissen är smart och ville inte ha, slutade med att båda jag o kissen luktade gammal abborre. Kan ju bero på vädret denna sommar + att vi flyttade precis när detta drog igång, till saken hör att den andra jämngammla perserhonan är kalasfin i päls och skick. Den tunnhåriga är i bra hull och pigg och "rejjsig" som vanligt, okastrerad då hon skall avlas på (löpte rätt tätt i sommras). Vad jag nu undrar är om ngn har ngt bra tips att ta till för att hjälpa igång pälssättningen igen kan tillägga att kissen är av den svårövertalade sorten vad det gäller skumma saker att äta :crazy:
Mvh Nin med perser som snart är exot :o
 
Jag har ju Britter och dom har (tror jag) samma päls som perser, eftersom de är kusiner.
Jag tror att din katt håller på och byter päls, dom gör det då och då. Inte från bebispäls till vuxen alltså, utan bara byter kläder. Min Yoga har bytt iaf 2 ggr hittills och hon är nu 3 år. Så länge hon inte verkar må dåligt, så tror jag inte du behöver oroa dig.
Pratade med en Birmauppfödare en gång för några år sen och hon sade att 1-2 ggr/år gick det inte att ställa ut Birmor för dom såg alldeles för tokiga ut pga tappad päls.
 
Tack då kanske jag ska avvakta lite iaf. Ja utställning är inte att tänka på just nu, sist stod det "need more groming" tacka sjutton för det, vem vågar "grooma" när allt bara flyger iväg :crazy: (fast kissen blev champion ändå på ngt konstigt vis :confused:, hon flirtade väl med domaren)
Nin
 
Ja, vänta tills den börjar bli kallare ute.
På Britten skojas det om att man ska ha den i kylskåpet sista veckan innan utställning för att få den att sätta mycket päls och burra upp sig ordentligt. Nått som jag kanske inte rekomenderar :D
 
Haha, både korater och siameser är ju snyggare ju varmare det är ute... Korater skaffar underull i kylan, och i USA har tydligen utställningssiameser små tröjor på sig jämt, för att behålla kroppsfärgen så ljus som möjligt :smirk:
Fånigt, min har bara tröja på sig när han fryser :smirk: :rofl:
 
Mmm, det är underullen man är ute efter på Britterna :smirk:
Har du tröja på din? Funderar på det när Yoga kastreras, men vi får se. :)
 
Vill ha en så´n tröjja till Sparvf........ :love: :love: :love:
en blååååååååå :love:
 
om du (mot förmodan) får ett ryck o börjar sy en så får du göra två...en till Markstedt oxå... :smirk: :D :angel:
 
Han har tröja när vi åker någonstans och det är mindre än 15 grader ute... en koratpäls motsvarar nog typ en rex i "uppvärmingseffekt" :o Idén till lilla fleecetröjan fick jag när vi var ute och promenerade en novemberdag, och han bestämt ville bli buren innanför jackan, och satt och skakade och huttrade, men absolut inte vill gå in! Ungar!
*mattes bortskämda baby*
 
*fniss* :rofl: :rofl: :rofl:

på djuraffären så har de en grej för hundar.som en jacka typ....ser ut som den på bilden fast utan krage.

får köpa en sån o sätta på dem fuskpolo.... :D :idea:
 
Mm, jag funderade på en sån, den blir ju inte blöt, men han får helt enkelt finna sig i att vara inne ibland.
Grannarna hade nog dött, de tycker jag är konstig nog som har katten i koppel ;)
Men han SKA ha tröjan på sig innan han går in i buren, kan nästan klä på den själv *knäppkatt* :rofl: men så länga han är nöjd så :love:
 
vet du vilken jag menar???...jag vl ha en sån svart mmed "diamanter " på till Marrakech! :love: :love:

mm,det e just det: så länge de är nöjda....vilket inte brukar vara så länge efter att de kommit på hur de ska uttnyttja en. :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp