Pälssättning

Bullen22

Trådstartare
Nu kommer perioden då hästen sätter päls. Så ge mig era bästa tips för stt bygga upp en fin glansig päls till sommarens tävlingar 👌
 
Min häst sätter päls tidigare än nu. Nu fäller hon.

Det absolut viktigaste är tillskott på protein, eftersom håren byggs av det. Utöver det så är det viktig med en väl balanserad foderstat utifrån micro- och macromineraler.

Svårare än så är det inte.
 
Min är också på god väg färdig med pälsen och har börjat fälla. Han äter stora mängder av ett bra hösilage och är blank så man kan spegla sig både sommar och vinter.
 
Jo,min får också ett bra hösilage, bra med vitaminer,mineraler och krafft uträknat för just henne.
Jag tänkte mer om någon hade något tips på något extra som man kunde ge som lite extra extra nu vi päls- förändring? 😊
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Lager
·
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 100
Senast: skiesabove
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: Fiorano
·
Träning Halloj! Jag har en fundering. Unghästar ska ju gå på vila då och då, men vad är egentligen bäst, att hästen vilar flera veckor/månader...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp