Pälsvård Pudel

Eller rulla i skit... alltså riktig skit, andra djur och eventuellt människors avföring, har jag hört 😆
Jag har inte haft någon hund som INTE gillat skit, pudeln inkluderad! :D Nuvarande hund har en förkärlek för rävbajs (vi bor i skogen), både att rulla sig i det och äta det! :banghead: Pudeln gillade kobajs och rutten tång (plus att bada i träsket då...), samtliga hundar som fått chansen har ätit hästbajs... Så det är nog en hundgrej snarare än en rasgrej! :D
 
Jag har inte haft någon hund som INTE gillat skit, pudeln inkluderad! :D Nuvarande hund har en förkärlek för rävbajs (vi bor i skogen), både att rulla sig i det och äta det! :banghead: Pudeln gillade kobajs och rutten tång (plus att bada i träsket då...), samtliga hundar som fått chansen har ätit hästbajs... Så det är nog en hundgrej snarare än en rasgrej! :D

Jag vet en hund som glatt rullar sig på en död tumlare om han får chansen. Inte labbe. Luktar fruktansvärt och är sjukt svårt att få ur pälsen har jag förstått.
 
En snaggad pudel torkar på nolltid, ingen av våra hundar har varit intresserad av att rulla i skit eller att äta förutom nån lort i kattlådan. De äter inte ens resterna när hovslagaren varit på plats.
 
Nu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful :rofl:

Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa

Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med :laugh: )

Om jag tror han skulle göra det? HA HA HAHA HA HA tillåt mig att skratta...
 
Ingen av de hundar jag/vi har haft har varit labbe. Storpudel, riesenschnauzer, cairnterrier och isländsk fårhund har alla varit ungefär lika glada i skit och annat äckel! :yuck:
Jag har haft spets, flat och schäferkorsning och har nu en papillon. Ingen har varit överdrivet förtjust i att rulla sig i äckel. De stora åt gärna hästskit men pappisen äter inget annat än pinnar och löv ute :)
 
Nu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful :rofl:

Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa

Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med :laugh: )

Om jag tror han skulle göra det? HA HA HAHA HA HA tillåt mig att skratta...
Då har du ju inte mycket att sätta emot - är den ful så är den :laugh:

(å andra sidan kan du ju klippa den typ som en labbe och köra plattång, så kanske det funkar? :idea1:)
 
Nu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful :rofl:

Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa

Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med :laugh: )

Om jag tror han skulle göra det? HA HA HAHA HA HA tillåt mig att skratta...
Kan skicka bilder på mina som valpar i teddybjörnsklippning och se om han kan motstå dom alla som hittills tyckt pudlar varit världens fulaste ras har smält 😅
 
Nu har sambon kommit på att han tycker pudel är för ful :rofl:

Detta är nog varför det kommer ta oss ytterligare 1-2 år innan vi skaffar hund hahahaa

Jag känner mig helt såld på "inget hår på golvet" medan sambon sa att han kan dammsuga varje dag för en labrador (vilket jag ser andra fördelar med :laugh: )

Om jag tror han skulle göra det? HA HA HAHA HA HA tillåt mig att skratta...

Du inser att du har förhandlingsläge nu för att sambon alltid ska hålla huset i perfekt städat skick? :rofl:
 
Klart man tycker olika, det är ju bara en sådan konstig hund att kalla just "ful". En ganska nätt men neutral sporttyp a'la pointer typ, inte extrem på något vis, särskilt inte om man gillar en sportig och aktiv labrador. :)
Det är nog framförallt pälsen som inte tilltalar honom. Kortklippt får-lurv liksom.....

Men så har vi inte träffat så många renrasiga pudlar heller så jag vet inte om han sett en "i verkligheten"
 
Sambon kan väl inte motstå nåt såhär gulligt?!
FB_IMG_1576172369867-01.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 775
Senast: Sebastian
·
Hundavel & Ras Vi tog bort vår hund för 6 månader sedan av hälsoskäl. Nu har den tuffaste sorgen lagt sig och vi funderar lite på att berika familjen...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 866
Senast: Fisherling
·
Hundavel & Ras Tänkt skaffa en till hund i framtiden, inte på studs, men senare. Har ingen större erfarenhet av pudlar men har alltid velat ha en...
Svar
12
· Visningar
5 052
Senast: jappisen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 968
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp