Påhittade hästannonser?

K

Kockan

Någon mer än jag som misstänker att det sitter en hel del ungar runt om i vårat avlånga land och lägger ut uppdiktade annonser på hästnet?
De lägger in bild och allt och har massor av stavfel. Det är tydligt att ett barn har skrivit ihop det och det är mycket i annonserna som talar emot sig självt. Typ: "Hoppar 1,30 bla bla... Är ganska outbildad" osv. Alltid enbart mailadress.
Vad får de ut av detta? Vill de jävlas med folk eller har de helt enkelt inget liv, inga kompisar och lite att göra? Lever i en fantasivärld? :confused:
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Ja jag såg samma sak härom dagen.
Förmodligen är det väl ingen kontroll av annonserna så då kan de roa sig med sånt.
Undra hur många som nappar?
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Precis så reagerade jag i dag när jag kollade ponnyannonser på hästnet. Där var ju tre ponnyer från en hästbok av Elisabeth Furst, alla tre var med och inget stämde i beskrivningarna....
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Någon mer än jag som misstänker att det sitter en hel del ungar runt om i vårat avlånga land och lägger ut uppdiktade annonser på hästnet?
Vissa människor verkar inte ha något liv *suck*. Väldigt omoget och löjligt att sitta och lägga in feljkannonser! :crazy:
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Från en hästbok???! :rofl: I och för sig så står det oftast en sak i texten, men är bild på något helt annat....
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Ja, man kan undra hur många som nappar? Oftast är det ju ganska uppenbart att nåt är fel, men endel ligger lite på gränsen. En ödmjuk person kanske tror att säljaren är ordblind eller nåt! :smirk:
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Just nu finns det en till annons på bukefalos på islandshästar säljes.Sto 2 år, skottskadad i benet pga vådaskjutning i samband med jakt :smirk: Han ska sälja den i befintligt skick eller avlivad.

Kollade upp numret å inget sånt nr finns registrerat heller vilket de med mob.nr brukar ha om de inte har hemlig nr.
Om denna häst nu finns undrar man ju om den stått med hagel i benet hela tiden eller om den fått vård.Men jag tror inte på såna annonser.
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Kanske någon som läst denna tråd som hade lite extra tid över och tråkigt?
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Jodå, en sån annons fastnar ju alltid lite extra i skallen vare sig man vill det eller inte :devil:
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Kockan skrev:
Ja, man kan undra hur många som nappar? Oftast är det ju ganska uppenbart att nåt är fel, men endel ligger lite på gränsen. En ödmjuk person kanske tror att säljaren är ordblind eller nåt! :smirk:

Det var precis så jag tänkte. Dyslektiker är det gott om och det kan ju hända att en ordblind person läser annonserna också, utan att märka vissa tecken, som för oss är uppenbara.
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Kockan skrev:
Någon mer än jag som misstänker att det sitter en hel del ungar runt om i vårat avlånga land och lägger ut uppdiktade annonser på hästnet?
De lägger in bild och allt och har massor av stavfel. Det är tydligt att ett barn har skrivit ihop det och det är mycket i annonserna som talar emot sig självt. Typ: "Hoppar 1,30 bla bla... Är ganska outbildad" osv. Alltid enbart mailadress.
Vad får de ut av detta? Vill de jävlas med folk eller har de helt enkelt inget liv, inga kompisar och lite att göra? Lever i en fantasivärld? :confused:
jo polaren var med om det, hennes ponnysto hade förvandlats till valack, dock med samma namn fortfarande :smirk: sedan var det en 2-4 hästar från ridskolan där hon stod förr där dom hade vart å tagit bilder(även på Sandy bilder på henne fanns där) och lagt ut på annons.. ingen info stämde såklart.. mycket tråkigt att se sånt.. =/
 
Sv: Påhittade hästannonser?

Detta är för j-ligt... Har blivit utsatt vid flera tillfällen. Folk som tagit hästar i mitt fotoalbum och satt ut på annons med andra namn och uppgifter. Folk undrar ju naturligtvis!! Det har hänt både här på buke men flest på hästnet. :devil:

Har provat maila till dessa personer men mailen går aldrig fram! Så inte ens det är rätt!!
Jag förstår inte vad det är som är roligt med detta? Vpre ju kanske en sak om dom ville se hur pass mkt intresse just den hästan gav...??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp