Paket från Tyskland, kommit bort?

Nummer som slutar på DE går väl inte med DHL utan med Postnord? Med DHL har jag aldrig sett att ett nummer slutar på några bokstäver? Det brukar ju vara Postnords nummer och sedan är det sändningsland i slutet, har man beställt inom Sverige slutar det på SE.
Jo'rå. Min sista försändelse gick i slutet på november med DHL i Tyskland, och se'n Postnord i Sverige. Samma försändelsenummer användes i båda länderna (slutade på ...2075DE), men i Sverige så kammade systemet till sig först ett par da'r efter att jag kvitterat ut paketet. Innan dess gav numret ingen funktion på Postnords spåra-paket-sida.
 
När jag har beställt från Tyskland har det varit DHL till gränsen sen har Postnord tagit över med uselt resultat. Har ibland tagit en månad ibland har det kommit fram hyfsat snabbt men öppet i båda ändar och vissa saker har saknats. Men beställt från ett seriöst företag i Tyskland och de har skickat nya grejer utan kostnad. Har dock slutat att beställa därifrån på grund av Postnords usla pakethantering. Har samtliga gånger varit hemma de dagarna paketet skulle bli utkört men varje gång fått en lapp i brevlådan att de hade sökt mig och jag inte varit hemma. Undviker e-handlare som har PostNord som leverantör det fungerar helt enkelt inte.
 
Jag har fått både DHL och Schenker med PostNord. Förbannat irriterande.
Alltså, det finns ju ingen terminal i närheten av dig så det förstår jag att det byts. Men som för oss när vi kör ut dhl i hudik så går det en bil från dhl arlanda till oss. De kör alltså själva så långt som möjligt. Men sen är det iofs skillnad på dhl freight och dhl express också...
 
Alltså, det finns ju ingen terminal i närheten av dig så det förstår jag att det byts. Men som för oss när vi kör ut dhl i hudik så går det en bil från dhl arlanda till oss. De kör alltså själva så långt som möjligt. Men sen är det iofs skillnad på dhl freight och dhl express också...

Fast finns inte DHL i Borlänge via Jetpack eller Jale?
 
Alltså, det finns ju ingen terminal i närheten av dig så det förstår jag att det byts. Men som för oss när vi kör ut dhl i hudik så går det en bil från dhl arlanda till oss. De kör alltså själva så långt som möjligt. Men sen är det iofs skillnad på dhl freight och dhl express också...
Jag bor i princip på Arlanda.
 
Jag har beställt en grej från Tyskland, det står "arrived at destination country" när jag söker på länken jag fick, bara att datumet är 1/12? Alltså flera dagar sen? Bör jag ta för givet att det är borttappat av våra fantastiska postnord, eller finns det fortfarande chanser att det kommer dyka upp? Det verkar inte kunna gå att spåra paketet längre sen det kom till Sverige, har nån "bacode" som slutar på DE bara,och jag vet inte ens vilket företag som ska köra ut egentligen, utan gissar att det är postnord. (Mindre grej som borde hamna direkt i brevlådan)
Jag hade ett paket som försvann någonstans, det stod enligt DHLs spårningssida ett det var klart för utleverans till service point. Har för mig det var i början av december runt den 1:e nånting. Dagarna gick och jag fick aldrig något sms att det fanns att hämta, efter en vecka kontaktade jag DHL och undrade vart mitt paket tagit vägen, ihop med sändningsnumret. Skrev även att normalt sett brukar det inte ta så lång tid innan det når utlämningsstället.
De undrade i sin tur hur paketet såg ut, jag svarade bara de jag kunde, visste vem avsändaren var och vad det innehöll.
Det mest komiska i det hela är att paketet varit på utlämningsstället hela tiden.... vet jag reagerade på att jag såg mina initialer på ett paket när jag var och handlade, men tänkte att det finns säkert fler som har samma initialer, men när jag väl fick sms:et var det samma paket...
 
Jag har själv beställt från Kina, Sydkorea, USA, Holland m.fl. och allt har skickats med DHL hela vägen, även efter att det kommit in i Sverige.
 
Undrar varför dhl inte tar över sina egna försändelser. Måste nog snoka lite i det.
Om det är skickat som ett postpaket så lämnas det över mellan ländernas officiella postväsende för vidare distribution. Precis som man gör med brev. Finns internationella konventioner om sådant.
För andra leveranstjänster som ligger utanför postväsendet, så organiserar företagen själva vad de erbjuder och hur de genomför det.

DHL är väl lite speciellt genom att det både fungerar som Tysklands allmänna postväsende och som ett heltäckande transportföretag utanför det systemet också. Så det beror på vilket typ av tjänst avsändaren köpt från vilken del av verksamheten. Om jag fattat det rätt.
 
Om det är skickat som ett postpaket så lämnas det över mellan ländernas officiella postväsende för vidare distribution. Precis som man gör med brev. Finns internationella konventioner om sådant.
För andra leveranstjänster som ligger utanför postväsendet, så organiserar företagen själva vad de erbjuder och hur de genomför det.

DHL är väl lite speciellt genom att det både fungerar som Tysklands allmänna postväsende och som ett heltäckande transportföretag utanför det systemet också. Så det beror på vilket typ av tjänst avsändaren köpt från vilken del av verksamheten. Om jag fattat det rätt.
Ja precis. Samt att DHL har olika transportföretag inom företaget också, som inte har med varandra att göra...
 
När jag beställer från Tyskland så finns DHL och GLS att välja på. DHL-paket körs ut av postnord. De bär inte in dock. GLS-paket hanteras av Schenker. Som förr körde ut men nu lämnar på ombud. Det ska vara leverans till dörren....

Det har funkat bra dock och gått att spåra paketen på båda sidor gränsen. Dock så i Tyskland går det med expressfart. I Sverige med snigelfart.

Beställde nyss från Tyskland. Med DHL/Postnord. Paketet framme på en vecka drygt. Dock stort, tung och jäkligt svårt tappa bort.
 

Liknande trådar

Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp