Bukefalos 28 år!

Paket leverans

Galna kattdamen

Trådstartare
Att det ska vara så svårt att få paket hemleverade trots att man har betalat extra för det😠
Väntar på tre paket just nu två som kommer med postnord båda har fastna någon stans på vägen och är flera dagar försenade.
Och ett som Ups skulle leverera i dag jag fick för några timmar sen ett meddelande om att det levererats utan att jag fått något, efter att ha kollat upp det med dom visade det sig att dom levererat det till ett utlämningsställe på annan ort och tydligen är det meningen att jag på något sätt ska ta mig dit och hämta det🤬

Vilket bolag ska man egentligen använda för att få paket till rätt adress och i rätt tid?
 
Där jag bor fungerar Postnord och de flesta andra hyfsat.
Early Bird är det enda jag inte vill använda. De lämnar paket helt oskyddade på eller bredvid brevlådan istället för att lägga dem i den. Samma sak med paket som inte får plats. De skulle aldrig komma på idén att lägga dem på yttertrappan eller hänga det på dörren där det känns säkrare för mig.
Bor i villa.
 
Jag gillar bäst att få paket till instabox. DHL har också fungerat felfritt här. Sedan litar jag på citymail men det beror kanske delvis på att jag jobbat där, vet hur jag gjorde och det är mina fd kollegor som delar ut paketen nu :p

Litar inte på att få paketen hanterade av Premo eller Postnord. Oftast fungerar Postnord bra, men det är lite för ofta som de åker till ombud trots att jag varit hemma och liknande saker och ute på villarundor har jag sett hur de lägger tex paket med böcker ovanpå brevlådor när de inte går i lådorna, även regniga dagar. Så svårt är det inte att sätta paketet i en påse vid dörren då :cautious:
 
Budbee är asbra!
Även Early Bird 😊

Vi har använt Early bird vid några tillfällen. Inte en enda gång har paketen kommit fram som de ska.

  • Två gånger har det plingat till att paketet är levererat, och trots att man har tittat ut så har inte paketet funnits där. Kundtjänst har då meddelat att det är ett automatiskt meddelande och att paketet skulle ha levererats då, men att det är försenat och att det levereras vid annan tidpunkt.
  • Två gånger har paketen aldrig dykt upp, alternativt blivit stulna.
Jag gillar Budbee och Best.
 
Jag tror du får flytta, här får jag alla paket verkar komma som de ska här oavsett bolag. I och för sig var det ett som kom på avvägar ett dygn och det levererades till dörren dagen efter fast jag markerat att jag ville hämta det men jag var hemma så det funkade finfint, minns inte vilket bolag. Jag gillar instabox bäst, leverans alla dagar och ibland samma dag.


Early bird undviker jag. Det är mindre lyckat att få paketet lämnat utanför dörren i ett hyreshus.
 
Vi har använt Early bird vid några tillfällen. Inte en enda gång har paketen kommit fram som de ska.

  • Två gånger har det plingat till att paketet är levererat, och trots att man har tittat ut så har inte paketet funnits där. Kundtjänst har då meddelat att det är ett automatiskt meddelande och att paketet skulle ha levererats då, men att det är försenat och att det levereras vid annan tidpunkt.
  • Två gånger har paketen aldrig dykt upp, alternativt blivit stulna.
Jag gillar Budbee och Best.

Så trist 😞
Vi använder det ofta, minst ett park paket varje månad. Aldrig varit något strul 😊
 
Låter ju knäppt.

Ser ofta Early Bird paket liggandes på marken under postlådorna, trots att det med lätthet hade gått i lådan.
Kan ju vara annat i lådan också som gör att det inte får plats. Väldigt kul när man hade 12 till samma kund samma dag. Blev väldigt mkt påsar ibland. Eller så är det knökat med reklam. Vem vet. Eller så är det dåliga bud. Hugget som stucket.

Edit
Sen beror det ju på vilka dom hyrt in just i det området. Dotterbolag till postnord tex brukar vara väldigt noggranna med utdelningen. Kan tänka mig att reklambud och andra som kör personliga bilar kanske inte bryr sig lika mkt.
 
Det måste bero helt på vilket hus man bor i. Jag använder dem relativt ofta och har aldrig haft några problem med någonting.
De kan liksom inte göra annat än att lägga det utanför min dörr, det är deras grej, det är bara att jag inte gärna låter ett paket ligga utanför dörren i trappan. Det funkar bra så länge ingen får för sig att ta paketet, risken är säkert inte stor men jag gillar bättre att undvika när det finns före mig bättre alternativ. Det finns ställen jag skulle gillat leveranssättet på också, om jag bott i ett hus en bit från vägen eller högst upp till exempel.
 
Kan ju vara annat i lådan också som gör att det inte får plats. Väldigt kul när man hade 12 till samma kund samma dag. Blev väldigt mkt påsar ibland. Eller så är det knökat med reklam. Vem vet. Eller så är det dåliga bud. Hugget som stucket.
Jag har ju själv stannat och lagt i post utan problem. Misstänker starkt att det är ett dåligt bud som kör. Precis som det finns folk utan arbetsmoral hos PostNord och alla andra.
 
Jag har ju själv stannat och lagt i post utan problem. Misstänker starkt att det är ett dåligt bud som kör. Precis som det finns folk utan arbetsmoral hos PostNord och alla andra.
Förmodligen. Och ett företag som inte har system för, eller bryr sig om klagomål.
 
Policy. Jag brukade göra det ibörjan när jag körde early bird men vi blev tillsagda att sluta.
Men vad konstigt? När jag fått från early bird så har de ställt det utanför min dörr i farstukvisten, bor i villa. Var inte länge sen jag fick paket från dom.
 
Jag har också fått paket med early bird levererat på trappan/trätrallen utanför, bor i villa. Samma med Postnord om de har paket som inte går i brevlådan (som min prenumeration på kattsand). De sätter av det utanför dörren, vilket är en avstickare från den riktiga vägen med brevlådorna på flera hundra meter. Aldrig varit några problem. Early bird levererade ett större bokpaket en gång när det regnade, paketet var till och med inslaget i en plastpåse och det brukar det aldrig vara från den näthandeln annars om paketet kommer till ombud eller i brevlådan. Så jag har inget alls att klaga på. Stort plus att Early bird också levererar på lördagar. 👍
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 597
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 624
Senast: Jeps
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 338
Senast: ptr
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 823
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp