Bukefalos 28 år!

Paket levereras till fel adress?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har beställt ett paket från tyskland från samma försäljare som jag tidigare handlat av.

På grund av ett missförstånd står nu min gamla adress på paketet, som idag kom fram till lantbrevbäraren. Risken är ju att dom har med sig paket för utdelning idag!

Lämnar dom av det utan att någon tar emot det? Eller till den som bor på adressen?
Får min gamla hyresvärd tag på det ser jag det aldrig igen, han är djävulen :(

Har fått telefonnummer av posten till lantbrevbäringen men det öppnar igen klockan 2... :( Förhoppningsvis har dom inte tagit med det idag.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Har du eftersändning av posten? Då ska de ej ta med paketet, ej heller om du anmält att du flyttat.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Jag har eftersändning!
Fick tag på kontoret, brevbäraren har paketet med sig :S

Får inte tag på honom på mobilen.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Nu fick jag tag på honom.

Han hade varit på gamla adressen och försökt lämna av det men dom ville (tack och lov) inte ha det! :crazy:

Jag får iallafall komma och hämta ut det på postkontoret.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Då kan du passa på att be dom se över sina rutiner. Har du eftersändning ska de inte ta med sig det ut. Har man flyttat så ska ska de inte dela ut något som är till dig på den gamla adressen ;)
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

...såvida det inte var 1 år sedan man flyttade, för eftersändningen gäller bara i ett år. Efter det försäntas man ha hunnit ändra sin adress till de personer/företag som skickar post åt en. Hur länge sedan är det TS flyttade?

Dock är det ju konstigt att posten kan dela ut brev till någon vars namn inte står på brevlådan.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

...såvida det inte var 1 år sedan man flyttade, för eftersändningen gäller bara i ett år. Efter det försäntas man ha hunnit ändra sin adress till de personer/företag som skickar post åt en.

Dock är det ju konstigt att posten kan dela ut brev till någon vars namn inte står på brevlådan.

Mitt namn står inte på lådan. Min adress står inte på lådan. Huset har inte ens ett nummer. Jag bor dessutom på landet :P Jag tror jag måste ordna det en dag.... :o Har fått ilsken lapp av brevbäraren om att sätta upp min postlåda enligt anvisningar och skriva namn och adress på den.
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Stackars dina brevbärare! För att göra deras jobb ens möjligt borde du verkligen ordna sådant. Vem vet, du kanske har en hel hög outdelade brev som aldrig hittat fram ;)
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Ja jag vet :o Jag glömmer bara:o

Jag spikade upp den på stolpen för ett tag sedan men som körde plogaren ner skiten så lådan flög i väg... :mad: Så jag satte den och fäste med tejp. Får väl gå ut och silvertejpa fast den lite högre upp och klistra på namn och sånt. Gör det i kväll :)
 
Sv: Paket levereras till fel adress?

Jag har inte heller namn på lådan där jag bor nu. Men huset har ett eget nummer och det står på brevlådan, så det jag vill ha hit, det kommer hit :D
 

Liknande trådar

Samhälle Jag beställde ett paket från Apotea med recept och lite annat som jag skulle fått hem i måndags. Det gick inte välja postnord...
Svar
3
· Visningar
1 303
Senast: 95johsv
·
Äldre Alltså vad är det för fel på svenska fraktföretag ? Nästan varenda gång man har med dem att göra så strular de och varenda människa...
Svar
17
· Visningar
2 394
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp