Påkörd katt :(

Misiaczek

Trådstartare
Idag när vi skulle åka och hämta en släpkärra för att hämta möbler så såg vi en katt ligga och sprattla vid vägkanten. Vi hann inte se så mycket o mamma sa att den lekte på gräset. Vi hyrde släpkärran och körde förbi samma väg tillbaka. Där låg den fortfarande hopkrupen och då fatta jag direkt att något var fel... Vi hade dock inte möjlighet att stanna då vi hade begränsat med tid med släpkärran och de som skulle hjälpa oss med möblerna väntade redan och hade bråttom. Ja jag hade inte mycket att säga till om helt enkelt för mamma var så stressad, så jag ringde polisen iaf och anmälde påkörd katt, sa exakt var den låg osv. En timme senare när vi lämnade tillbaka släpkärran och åker samma väg tillbaka så ligger kissen där fortfarande, i samma ställning...mitt hjärta höll på att brista :cry: Den här gången gick jag av, tog en filt ur bilen och tänkte ta med den till närmaste djursjukhus som bara låg 5 minuter ifrån. Men den var så aggressiv, fräste och jamade djupt..och rörde sig inte ur fläcken så vågade inte ta upp den då jag tänkte att den kanske har inre skador. Ringde iaf polisen igen, och då 20min senare kom det en polisbil.. De tog den i filten och la den i bilen. Vi såg då att ena bakbenet var krossat upptill och hängde. Och inre skador kunde man inte utesluta. Men den levde iaf, så de valde att inte skjuta den på plats. Vi åkte efter lite och såg att dom svängde in vid djursjukhuset, så då kändes det mycket bättre.
Men kan bara inte fatta att den fått ligga där i minst 1timme o 20minuter. Så ont den måste haft :cry: Att ingen annan förbikörande valde att stanna, den syntes jättebra där den låg :crazy: Och så j*vla förbannad jag blir på dom som körde över den och inte ens stannade eller anmälde det!! Detta var alltså i ett bostadsområde :crazy:
Jag hoppas nu iaf att de hittar ägarna till den och att stackaren överlever :(

201191124034444516258_sbig.jpg
 
Sv: Påkörd katt :(

Tänk om det fanns fler sådana människor som dej! Som bryr sej! Heder åt dej och ett stort fång med rosor! :bow:
Hoppas med att kissen klarade sej, den är ju så söt..:love:
 
Sv: Påkörd katt :(

Tack så mycket...man vet ju som djurägare själv hur hemskt det är om ens djur skadas, och dessutom som djurälskare så kan man ju inte annat än att försöka hjälpa djuret..

Veterinären ringde mig lite senare idag, vi bad dom att ringa oss om hur det går med katten, och hon sa att dom hittat ägarna som är väldigt tacksamma över att vi var kvar med katten och ringde polis....men dessvärre sa veterinären att katten måste avlivas då hela bäckenet, plus båda baktassarna var krossade :cry:


Vila i frid lilla vackra kisse :cry:
 
Sv: Påkörd katt :(

Vi hade dock inte möjlighet att stanna då vi hade begränsat med tid med släpkärran och de som skulle hjälpa oss med möblerna väntade redan och hade bråttom. Ja jag hade inte mycket att säga till om helt enkelt för mamma var så stressad, så jag ringde polisen iaf och anmälde påkörd katt, sa exakt var den låg osv. En timme senare när vi lämnade tillbaka släpkärran och åker samma väg tillbaka så ligger kissen där fortfarande, i samma ställning...

Men kan bara inte fatta att den fått ligga där i minst 1timme o 20minuter. Så ont den måste haft :cry: Att ingen annan förbikörande valde att stanna, den syntes jättebra där den låg :crazy:

De kanske också var stressade och hade bråttom.

:bow: Till dig för att du tog hand om det till slut iallafall.
 
Sv: Påkörd katt :(

De kanske också var stressade och hade bråttom.

:bow: Till dig för att du tog hand om det till slut iallafall.

jo..bråttom kan alla ha, men ringa polisen hade ingen annan gjort under hela den timmen vi va borta... Jag ringde åtminstone innan, trodde verkligen inte den skulle ligga kvar där en timme senare...
 
Sv: Påkörd katt :(

och dessutom hade jag till 110% stannat om det var min bil, jag som körde, och jag som bestämde...men tyvärr var inte fallet så och jag gjorde allt jag kunde just då!
jag har tillräckligt med skuldkänslor ändå..........
 
Sv: Påkörd katt :(

Tyvärr tar inte polisen alltid sånt här på så stort allvar, vet flera som ringt och anmält sina katter försvunna och när dom sen ringer och har hittat den så finns ingen anmälan skriven.
 
Sv: Påkörd katt :(

Sånt är gör mig så förbannad!
(anklagar inte dig ts, det var inte ni som körde på kattstackaren, du körde inte bilen och du gjorde vad du kunde)

Men alltså, kör man på ett djur så stannar man, det är ens förbannade skyldighet!
Och att ingen annan stannat under hela den tiden är bara för jävla sorgligt...

Stackars katt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 891
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 024
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp