Påkörd (krockad) på väg till jobb

Hyrbil behöver jag inte, jag kan låna mammas bil så länge om jag behöver,ser ut som om jag ska gå lite intropass på ett jobb på promenadavstånd nästa vecka så då löser det sig oavsett. Är bokad på två dagar på hemtjänsten också, dit är det lite längre men då tar jag mammas bil som sagt. Min är ju ”typ” körbar, är mest draget som är helt . Men pga vibrationerna jag kände så vill jag inte köra den om det är något som gör skadan värre.

Kroppen är okej idag, stel och ont såklart, främst nacke, axlar, och över höfterna, gissar att bältet orsakat det.. Men det funkar iallafall så jag räknar då med att kunna jobba nästa vecka. Surt dock om jag förlorar hela mitt tilltänkta pass igår... Vaken natt på en lördag ger ganska fina pengar. Blir det en vanlig sjukdag så går ju allt bort i karens i princip. Men ska ta reda på det mer i morgon hur det blir, hoppas det finns någon lösning.

Sovit dåligt i natt, somnade först vid 4, gissar att jag fortfarande gick på adrenalinet då. Vaknade sen med ett ryck vid 9 för jag drömde att en fågel flög in i väggen med en jäkla smäll, tror jag fick ihop det med smällen i bilen på något sätt i drömmen.

Andra smällen för mig, och åter igen är jag glad att jag alltid använder bälte, för fyfasiken vilka krafter det blir!
 
Hyrbil behöver jag inte, jag kan låna mammas bil så länge om jag behöver,ser ut som om jag ska gå lite intropass på ett jobb på promenadavstånd nästa vecka så då löser det sig oavsett. Är bokad på två dagar på hemtjänsten också, dit är det lite längre men då tar jag mammas bil som sagt. Min är ju ”typ” körbar, är mest draget som är helt . Men pga vibrationerna jag kände så vill jag inte köra den om det är något som gör skadan värre.

Kroppen är okej idag, stel och ont såklart, främst nacke, axlar, och över höfterna, gissar att bältet orsakat det.. Men det funkar iallafall så jag räknar då med att kunna jobba nästa vecka. Surt dock om jag förlorar hela mitt tilltänkta pass igår... Vaken natt på en lördag ger ganska fina pengar. Blir det en vanlig sjukdag så går ju allt bort i karens i princip. Men ska ta reda på det mer i morgon hur det blir, hoppas det finns någon lösning.

Sovit dåligt i natt, somnade först vid 4, gissar att jag fortfarande gick på adrenalinet då. Vaknade sen med ett ryck vid 9 för jag drömde att en fågel flög in i väggen med en jäkla smäll, tror jag fick ihop det med smällen i bilen på något sätt i drömmen.

Andra smällen för mig, och åter igen är jag glad att jag alltid använder bälte, för fyfasiken vilka krafter det blir!
Mest draget som är helt paj ska det stå! För helt är det då INTE! 🤣
 
Jag tänker att om draget är så förstört så kanske det är läge att kolla upp hela bilen ordentligt, så att inte själva ramen fått stryk också. För då kan bilen bli farlig att köra med.
Ja det jag är orolig för eftersom jag kände lite vibrationer när jag körde hem. Ja, kulan på draget sitter emot/i kofångaren... Vet inte om bara själva kroken har böjt sig eller om allt skjutits in. Jag är alldeles stel idag för att krypa på marken och titta under. 🙈😅 Gubbstånkar bara över av att ta mig upp ur soffan, och tid tar det!

Dom får kolla bilen ordentligt helt enkelt. Ska informera om vibrationerna också så kanske dom kollar noggrannare. Jag har som sagt fyrhjulsdrift och den kan säkerligen bli påverkad också av en sån här smäll tänker jag eftersom man helst inte ens ska byta enbart ett däck vid tex punka, utan alla fyra. Sen vet jag inte om det stämmer eller inte, men jag vill ju vara säker på att bilen fungerar som den ska, och har gjort fram tills igår.
 
Skadeanmälan på bilen är gjord via nätet, det gjorde vi direkt på plats, men hur allt blir nu och fungerar hade jag ingen aning om och jag får inte tag på dom förens på måndag. Helgfria vardagar mellan 8-17 eller vad det stod...

Du får en bekrftelse på din skadeanmälan på mejlen, sedan får du ett beslut när de gått igenom ditt ärende. På bolagets hemsida kan du se vilka verkstäder i närheten som är godkända att lämna in på (jag har Folksam och där var det eknelt att se). Sedan får du kontakta verkstaden och boka tid för skadebesiktning och sedan får du en tid att lämna in bilen. Räkna med att vara av med bilen minst i en vecka så du får antingen ha hyrbil eller så får du nån annan ersättning av ditt fb under tiden (beroende på vad för försäkring du har såklart)...
 
Mannen råkade ut för samma sak innan jul. Han fotade motpartens körkort, regskylt och skadorna på bägge bilarna. Anmälde sedan på nätet, ringde 1177 vad göra och besökte vårdcentral dagen efter.
Volvia hörde av sig och in med bilen till skadebesiktning som konstaterade att dragkrok och minst en balk förutom kofångare ska bytas, hyrbil ingår och den andra parten får stå för allt.
Vår bil går att köra, den vållande fick bärgas.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Igår blev jag (nå, min bil med mig i) rammad av en traktor. Jag körde på vår lilla, lilla grusväg och fick syn på mötande ekipage...
2
Svar
25
· Visningar
3 495
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 371
Senast: Fiorano
·
Äldre Jag blev påkörd av en bilist när jag cyklade till jobbet i morse. Jag cyklade på cykelbana som korsade en påfart där bilarna har...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp