Pålägg matsäckssmörgås

Problematisk

Trådstartare
Behöver tips! Lunchmacka som äts kall, vad kan man ha på en sån? Har möjlighet att förvara i kyl så det behöver inte vara nåt som klarar rumstemperatur.
Vegetariskt, inte ägg, lätt att förbereda och åt det kalorisnåla hållet. Keso går bort pga konsistens så inget med sån konsistens. Har ni några bra tips?
 
Jag älskar kombinationen brie-ost och salami, så kanske brie-ost och vegetarisk salami :) ?

Synd att du inte äter ägg, för kallt stekt ägg på macka är annars toppen, tycker jag.
 
Vet inte om det är för nära i konsistens med keso men det finns curryröror med tofu nu, och liknande. Kolla bland pålägg eller potatissallad och sånt.

Själv gillar jag tartex med örter på macka, gärna med gurka eller groddar på. Quorns vegokorv med rökt smak är god också!
 
Skivad avokado + färskost + tomat + svartpeppar. Avokadon innehåller naturligtvis en hel del kalorier, men jämfört med ost i större mängd tror (!) jag inte att det är så farligt och det behövs inte en hel.

Jag tycker att Pärssons vegoskivor i olika utföranden är helt ok. Kompletteras med färskost, sallad mm.

Den alspånsrökta tofun kan skäras i tunna skivor, bräckas (görs i förväg) och användas tillsammans med tomat och eventuellt ost.
 
Behöver tips! Lunchmacka som äts kall, vad kan man ha på en sån? Har möjlighet att förvara i kyl så det behöver inte vara nåt som klarar rumstemperatur.
Vegetariskt, inte ägg, lätt att förbereda och åt det kalorisnåla hållet. Keso går bort pga konsistens så inget med sån konsistens. Har ni några bra tips?

Som köttsubstitut finns mycket, mina påläggsfavoriter är:

Pärsons vegoskivor
Pärsons vegosalami
Eldorados vegosalami med svartpeppar
Quorn Rökta Skivor
Peas of heavens ”rostbiff”

Istället för leverpastej gillar jag pastejkökets kikärtspastej. Gärna med smörgåsgurka.

Annat jag brukar ha på är philadelphia som toppas med skurna cocktailtomater eller paprika. Mosad avokado med lite chiliflakes och balsamico samt salt och peppar.

Köttbullemacka med vegoköttbullar.

Hummus och grönsaker.

Ost av alla dess slag!
 
Behöver tips! Lunchmacka som äts kall, vad kan man ha på en sån? Har möjlighet att förvara i kyl så det behöver inte vara nåt som klarar rumstemperatur.
Vegetariskt, inte ägg, lätt att förbereda och åt det kalorisnåla hållet. Keso går bort pga konsistens så inget med sån konsistens. Har ni några bra tips?
Jag har slutat med matsäcksmackor. Gör istället blandningar som kan ätas kallt ur burk med bara en sked.
Ofta är det kikärtor+några hackade grönsaker + bulgur/havreris/pasta +olivolja, salt, peppar, ev. lite limesaft/vinäger. Kan även ingå fetaost eller pesto.
 
Jag har slutat med matsäcksmackor. Gör istället blandningar som kan ätas kallt ur burk med bara en sked.
Ofta är det kikärtor+några hackade grönsaker + bulgur/havreris/pasta +olivolja, salt, peppar, ev. lite limesaft/vinäger. Kan även ingå fetaost eller pesto.

Om jag inte har med mig macka så har jag 99% av gångerna tacosallad :d
 
Rödbetor som mixas med färskost och riven pepparot. Lite smulade valnötter. (Finns färdigkokta på affären. Går att göra middag på samma ingredienser och sen mixar man det som blir över till pålägg.

Hummus och saltgurka.

Tomathack och färskost med svartpeppar.

Tapenade
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp