Pålagringar m.m.

Mischmasch

Trådstartare
Äntligen kom vi oss iväg till veterinären idag.

De började med att konstatera att höger armbåge var
väldigt stel när man drog bak benet.
Sen gav de honom lugnande så han skulle bli lite såsig.
Men jag vet inte om det hjälpte såå mycket :p

Jag fick ju inte vara med på själva röntgen men mamma var där och höll i honom. Han var väl inte världens mesta samarbetsvilliga :angel: Men det blev bilder som funkade ändå.

Där kunde man se att hela höger armbågsled var större än den vänstra. Och han hade pålagringar och skleros på den högra.

Men boglederna eller vad man kallar dom var bra iallafall. Förutom att han har "lösa bogar" och skulle må bra av simträningen. Det är troligen det som har gjort att armbågsleden blivit överbelastad :(

Så nu ska han få Metacam och Seraquin varje dag.. Får hoppas att han blir "helt bra" av det.

Som veterinären sa "han är nog lite sned och vind lite överallt den där hunden", men han trodde nog han skulle leva några år till iallafall :D
 
Hur gammal är vovven??
Lite pålagringar brukar inte vara nån fara, särskilt inte om hunden får ta det lugnt och ta allt i sin takt.
Har själv en 8-årig vovva som har artros i höfterna. Hon går på rimadyl, halv dos, och hon fungerar utmärkt. Pigg och glad, man märker ingen större skillnad på henne!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 299
Senast: Ela
·
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 316
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
5 832
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 875
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp