Pålagringar...

A

Amia

Vad e pålagringar egentligen? ?

Vet att de blir oftast i benen och inte kan försvinna..

Kan man göra nåt för att undvika sådana?
 
Hästkroppens egna "uppbyggnad" när då ledbrosket bryts ned ..

En pålagring är ett resultat av en skada i leden. Den vanligaste orsaken till att en led skadas, är att den blivit överansträngd och utsatt för långvarig felbelastning på grund av hur man använder hästen. En skada kan också uppkomma genom att hästen trampar snett. Kroppens svar på en skada är alltid alltid en inflammation. En obehandlad inflammation leder så småningom till kroniska förändringar i leden som till exempel pålagringar.

:crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har pålagringar I lumbosacralleden och si-led vänster sida. Några mer med islandshäst som har haft detta? Vilken är...
Svar
3
· Visningar
640
Senast: Ajda
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av pålagringar i lumbosacralleden? Min häst har det och det har visat sig genom att han har typ som en hakning...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: lottis.h
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp