Palettblad/Coleus

En annan goding jag gillar är Pink Poodle
7E2C7180-08D7-45B2-A20B-AF3235A5219A.jpeg
 
Vi har två övervuxna palettblad med tråkiga stammar. Kan man bara brutalt kapa dem ca 5 cm från jorden? Vid denna årstid?
De står inne.
 
Vi har två övervuxna palettblad med tråkiga stammar. Kan man bara brutalt kapa dem ca 5 cm från jorden? Vid denna årstid?
De står inne.
Jag tror att det bästa ofta är att ta sticklingar och börja om från början. Jag har hört att palettblad ofta blir "fula" när dom blir större. Jag har dock en jag ska prova med. Har klippt ner den till typ 15cm. Och tagit sticklingar ifall det inte blir bra. :)
 
Jag tror att det bästa ofta är att ta sticklingar och börja om från början. Jag har hört att palettblad ofta blir "fula" när dom blir större. Jag har dock en jag ska prova med. Har klippt ner den till typ 15cm. Och tagit sticklingar ifall det inte blir bra. :)


Då blir det så här också. :)
 
Är det för sent att så palettblad nu? Tanken är att ha olika palettblad i balkonglådorna. Tycker de gör sig allra bäst utomhus då de blir så himla starka i färgen.
Annars får jag köpa sticklingar...
 
Är det för sent att så palettblad nu? Tanken är att ha olika palettblad i balkonglådorna. Tycker de gör sig allra bäst utomhus då de blir så himla starka i färgen.
Annars får jag köpa sticklingar...
Februari-april står det på sorterna jag köpte, jag kommer peta ner mina i helgen :)

Kl
Gissa vilken sida som varit vänd mot fönstret :laugh:
C2734207-2D9A-4EB9-A0B1-52B10D960B14.jpeg
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 948
Senast: Maria D
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 888
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 077
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Vi har trädgård och rumsväxter och paletter på forumet, men visst måste det finnas pelargonsamlare här också?! Jag skulle absolut inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 210
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp