PAM-enheten

MissFideli

Trådstartare
Såg en bild på en PAM-ambulans utanför en mord/självmordsplats idag. Brukar den åka på sånt, eller är det bara vid speciella tillfällen? Jag tror inte jag sett det förr, men å andra sidan var detta fall mer "nära" och jag noterade kanske mer.

Jag vet vad PAM-enheten har för syfte, men detta var ju lite mer än bara nån som var i behov av psykiatrisk vård.
 
PAM skickas bla på akut suicidala larm, dessvärre händer det ju att de inte hinner fram i tid.

Nej, det här är dessutom en bit från stan. Men det var en granne som larmade om mord. Å andra sidan kanske inte hela sanningen var känd när han larmade, men aningar fanns.

Måste säga att PAM är en jättebra grej som jag hoppas får finnas kvar länge. Dom har nog räddat en hel del liv.
 
Nej, det här är dessutom en bit från stan. Men det var en granne som larmade om mord. Å andra sidan kanske inte hela sanningen var känd när han larmade, men aningar fanns.

Måste säga att PAM är en jättebra grej som jag hoppas får finnas kvar länge. Dom har nog räddat en hel del liv.
Det skulle ju kunna vara så att man bedömer att det kan finnas någon person på platsen som behöver en PAM-insats i samband med att det skickas polis/vanlig ambulans. Jag vet inte riktigt hur de gör sina bedömningar faktiskt men jag tycker också det är en väldigt bra grej som inte bara räddar liv utan även tar en del belastning från den vanliga ambulansen.
 
Såg en bild på en PAM-ambulans utanför en mord/självmordsplats idag. Brukar den åka på sånt, eller är det bara vid speciella tillfällen? Jag tror inte jag sett det förr, men å andra sidan var detta fall mer "nära" och jag noterade kanske mer.

Jag vet vad PAM-enheten har för syfte, men detta var ju lite mer än bara nån som var i behov av psykiatrisk vård.

För oss som inte har någon aning - vad är en PAM-ambulans?
 
Det skulle ju kunna vara så att man bedömer att det kan finnas någon person på platsen som behöver en PAM-insats i samband med att det skickas polis/vanlig ambulans. Jag vet inte riktigt hur de gör sina bedömningar faktiskt men jag tycker också det är en väldigt bra grej som inte bara räddar liv utan även tar en del belastning från den vanliga ambulansen.

Ja, de vanliga ambulanserna verkar behöva all avlastning de kan få. Och dessa är ju inriktade, att det bara är bra tycker jag.
Jag vet inte heller, om det var till grannen som hittade offren eller om man hoppades att gärningsmannen fortfarande levde.

Tänkte om det fanns nån utstakad roll för den även i andra fall än just självmordsrisklarm.
Nu var ju detta ett mord med efterföljande självmord, så...
 
Såg en bild på en PAM-ambulans utanför en mord/självmordsplats idag. Brukar den åka på sånt, eller är det bara vid speciella tillfällen? Jag tror inte jag sett det förr, men å andra sidan var detta fall mer "nära" och jag noterade kanske mer.

Jag vet vad PAM-enheten har för syfte, men detta var ju lite mer än bara nån som var i behov av psykiatrisk vård.
Den skickades kanske dit innan man fått en full bild av vad som hänt. Man hade kanske tidigare kunskaper om den psykiska hälsan hos någon av de som bodde i fastigheten (jag vet vilken händelse du skriver om).

När jag jobbade med att ta emot orosanmälningar på socialtjänsten var det inte ovanligt att få in anmälningar om situationer där den varit inblandad.
 
Den skickades kanske dit innan man fått en full bild av vad som hänt. Man hade kanske tidigare kunskaper om den psykiska hälsan hos någon av de som bodde i fastigheten (jag vet vilken händelse du skriver om).

När jag jobbade med att ta emot orosanmälningar på socialtjänsten var det inte ovanligt att få in anmälningar om situationer där den varit inblandad.

Så kan det absolut vara!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 659
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 411
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp