Påminnelseavgift på pausad faktura

BernT

Trådstartare
Jag har 2 fakturor hos Qliro för köp hos Nelly, har returnerat saker på båda beställningarna så fakturorna är pausade i väntan på att Nelly behandlat returerna. Nu såg jag att Qliro lagt på påminnelseavgift på båda. Får de göra så? Visst det är bara 60 + 60kr men ändå, det känns konstigt att de kan göra så när det är Nelly som är långsamma med att ta hand om sina returer.
 
Påminnelseavgift får vad jag vet bara debiteras när den stått med tidigare, det ska alltså inte komma som någon överraskning.
 
Min man som jobbar på ett inkassoföretag säger att om du har fått bekräftat att fakturan är pausad, då är påminnelseavgiften fel. Om du inte har fått det bekräftat, utan endast har "förutsatt" (hans ord) så är påminnelseavgifterna i de flesta fall korrekta, för då kan det vara så att fakturan inte är pausad hos faktureringsföretaget (dvs Nelly har inte berättat för Qliro att den är pausad).

Det du bör göra är att kontakta antingen Nelly eller Qliro (det spelar tydligen ingen roll, men det kan vara så att Qliro inte kan hjälpa dig utan behöver få infon från Nelly) och informera om att du har gjort en retur och att fakturan ska vara pausad.
 
Min man som jobbar på ett inkassoföretag säger att om du har fått bekräftat att fakturan är pausad, då är påminnelseavgiften fel. Om du inte har fått det bekräftat, utan endast har "förutsatt" (hans ord) så är påminnelseavgifterna i de flesta fall korrekta, för då kan det vara så att fakturan inte är pausad hos faktureringsföretaget (dvs Nelly har inte berättat för Qliro att den är pausad).

Det du bör göra är att kontakta antingen Nelly eller Qliro (det spelar tydligen ingen roll, men det kan vara så att Qliro inte kan hjälpa dig utan behöver få infon från Nelly) och informera om att du har gjort en retur och att fakturan ska vara pausad.
Det står på qliros sida när jag loggat in att fakturorna är pausade. Gills det? Ska kolla alla gamla fakturor som pausats och se om de lagt på där med 🙈
 
Det står på qliros sida när jag loggat in att fakturorna är pausade. Gills det? Ska kolla alla gamla fakturor som pausats och se om de lagt på där med 🙈
Han säger att det kan bero dels på när de pausades (dvs om pausningen skedde före eller efter det att påminnelsen skickades), dels på villkoren för köpet.

Det finns tydligen även vissa företag som tar ut en avgift för att pausa eller skjuta fram betaldag. Han säger dock att det inte låter som det i det här fallet.
 
Hallå BernT!
Vi hittade den här tråden och kände att vi ville rycka in och hjälpa till.

I detta fall så låter det lite mystiskt att du fått påminnelseavgifter på fakturorna ifall de var pausade sedan innan. Du är supervälkommen att skriva till oss på Facebook eller Twitter så kommer vi att kika och hjälpa dig med dessa. :)

/Hugo på Qliro
 
Jag har varit med om flera gånger att det krånglat med qliro. Så jag använder inte dom alls längre för de. Litar inte ett dugg på dom. :meh:
 

Liknande trådar

Samhälle En stor andel av alla köp som görs via näthandeln returneras. Och eftersom de returnerade varorna ofta har ett värde som understiger...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 168
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 639
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 598
Senast: tanten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 120
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp