Panik när halsdelen fastnade över huvudet: ”Trodde att det var kört”

Halsdelen på Dexters täcke blev en otäck fälla när den fastnade över huvudet på 4-åringen. Utan att se något travade han uppstressat runt i hagen, drog ner staket och gick omkull flera gånger. Hans ägare Malin Fredriksson berättar mer om rysaren.
 
Usch vad läskigt.
Har varit med om det - att komma till stallet och hästen har ålat sig ur täcket, täcket är helt och alla spännen stängda. Hur i helskotta lyckas de? Och bara tur att de tagit sig ur täcket och det inte fastnat över huvudet sådär....
 
Usch vad läskigt.
Har varit med om det - att komma till stallet och hästen har ålat sig ur täcket, täcket är helt och alla spännen stängda. Hur i helskotta lyckas de? Och bara tur att de tagit sig ur täcket och det inte fastnat över huvudet sådär....
Exakt detta har hänt min häst en gång också. Fattar inte hur det gick till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 878
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 815
Senast: mackan
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 126
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp