Panik! Vad ska jag ha på mig?

L

Linan

Jag ska tävla i hoppning på en klubbtävling imorgon. Jag hade tävlingskläder (vita ridbyxor, kavaj osv.) innan, men efter att jag hade ett uppehåll i min ridning så sålde jag allt sånt. Nu vet jag inte vad jag ska ha på mig. Jag har bara svarta ridbyxor, så det får det bli, men vad ska man ha för färg på tröjan/jackan och vad passar bäst om man inte har ridkavaj?
Hoppas någon kan ge mig lite tips, annars får jag köra på det som känns bäst.

Troligen hinner jag inte få något svar innan jag åker iväg imorgon, men det är ju värt en chans. ;)
 
Om du bara har svarta ridbyxor och inte kan få tag på andra tycker jag svart tröja också
 
Ja, jag hade tänkt mig någon mörk tröja. Måste man inte ha något vitt i halsen oxå?

Läste detta på SRSF:s sida..

Mom. 370 Klädsel
Uppräkningen skall vara som följer:

Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj.
Ridbyxor

Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage.

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.

Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: Freazer
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp