Gnist

Trådstartare
Har 159 bilder i kameran, men enligt datorn är kameran tom :eek: :eek: :eek: Vad har hänt och hur ska jag lösa problemet???

Kameran i fråga är en kodak z612.
 
Sv: Panik

går du in via specielltprogram eller filhanteraren när du skall föra över bilderna?
 
Sv: Panik

Det spelar ingen roll om jag går direkt in på kameran eller om jag försöker importera bilderna med vare sig microsoft digital image suit edition eller det standardprogram som finns (guiden scanner och kamera)

Det kommer bara upp att inga bilder finns, fast jag ser bilderna i kameran :crazy: Igår funkade det precis som det ska och eftersom vi varit borta hela dagen idag, så har ingen heller varit på datorn, så där ska det inte vara några konstigheter. Det måste vara något med kameran tycker jag..?
 
Sv: Panik

hum...
men om du kollar i filhanteraren, så brukar kameran dyka upp som en egen disk, gör den det?
kanske blivit fel på filändelserna?
har du råkat ta rådatafiler?
 
Sv: Panik

Så där gjorde en polares kamera. Men när hon tog ut minneskortet och satte in i kortläsaren på datorn så fanns bilderna där. Sen provade hon att sätta tillbaka kortet i kameran o ansluta, o helt plötsligt så fanns bilderna där som de normalt ska vara :confused: Har du tillgång till kortläsare?
Man kan även testa att sätta i kortet i en annan kamera som tar samma korttyp. Sen kan du nog kassera det där kortet tyvärr.. o köpa ett nytt. Frågade på elkedjan om det, o det där är väldigt vanligt när kortet "säger upp sig".
 
Sv: Panik

Nix..Har ingen kortläsare och kortet är ju förbajje mig inte gammalt ens :eek:

Nåväl, får testa lite olika åtgärder i morgon..
 
Sv: Panik

Jo, den går att gå in på via den här datorn, men det är bara tomt där :confused: :mad:
 
Sv: Panik

det är inte så att du bara tagit kort som sparats i kamerans MINNE?
 
Sv: Panik

testa att bara ta ur och sedan stoppa tillbaka kortet i kameran... det kan ha skakats loss lite
 
Sv: Panik

Så där blev det på min Kodak förut, det löste sig när jag installerade om kamera drivrutinen och programmet som ingick.
 
Sv: Panik

testa att byta batterier på kameran också, slog mig att är de på gränsen kan det strula...
 
Sv: Panik

De är fulladdade och även det är ju nytt :(

Har provat att knäppa några kort idag, vilket går finfint, men enligt infon när jag ska lägga in bilderna är kameran fortfarande tom :eek: :mad:

Ska testa att fota på internminnet och se vad den säger då.

Klurade på om det kan vara något problem med micro-usbkabeln mellan datorn och kameran :confused:

Även med internminnet, så är kameran "tom" :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Panik

det är inte helt omöjligt...
är det en standardkabel? kan det kommit smuts in i den, eller den har blivit knäckt?
hoppas att det är något du kan köpa lite varstans, dvs en standardkabel.
 
Sv: Panik

Då kan det nog kanske vara kabeln som strular. hade det problemet med en extern hårddisk.... o sen jag köpte ny kabel funkar disken utmärkt.
 
Sv: Panik

är det en standardkabel?
hoppas att det är något du kan köpa lite varstans, dvs en standardkabel.

Nej, det är inte en standardkabel och det är inte det enklaste att hitta åt en ny. Finns inte i butiker, men ska surfa runt ock kika på nätet.

*håller tummen för att det "bara" är kabeln*
 
Sv: Panik

Minneskortet är det inget fel på i alla fall..

Stoppade in det i stealth camen och då fanns bilderna där och var inga problem att få in dem på datorn :banana: :banana:

Hittade rätt (tror jag) microusb, som jag beställt och funkar inte det, så har det hänt något med kameran :eek: :eek: :eek:
 
Sv: Panik

antingen använder du dig av metoden du gjorde nu, eller så köper du en minneskortsläsare. alt lämnar in kameran, men det kan kosta mer...
 
Sv: Panik

Har en minneskortläsare, men den har aldrig fungerat just på kamerans olika minneskort :crazy:

Ska ringa gökarna jag köpte kameran från i morgon och höra deras teori om detta..
Har ju bara haft kameran ca 5-6 månader :mad:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 410
Senast: Vovve
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp