paniken kommer smygande...

Bollen

Trådstartare
Ahhh..... har ju BF på fredag.... Vart sjutton har dessa 9 månader tagit vägen???

Kände i morse när jag vaknade att jag har molande värk i nedre delen av magen... det håller fortfarande i sig tillsammans med små sammandragningar. Bebisen har plötsligt börjat sparka mig igen istället för att "bara" trycka och knöla runt...

Nu börjar paniken infinna sig.... Jag har inte packat väskan, fyllt i förlossningslappen, skrivit lapp om hästarna rutiner, satt ihop skötbordet, spjälsängen..... ahhhhh.... :eek: .... andas....

Måste städa bilen, tvätta barnkläder...... och hur ska man veta vilken storlek på bebiskläder man ska ta med till BB och vilken sorts kläder, tänk om jag tar med för varma alt kalla kläder....


nä nu får jag lugna ner mig.... "kastar mig tillbaka i soffan"....
 
Sv: paniken kommer smygande...

hahaa...Ta det luuuugnt...
Skötbord och sängen kan den blivande fadern fixa medan ni ligger kvar på bb och myser.
Och det går att bya blöja på annat en ett skötbord. Lika så kan lill*n sova i eran säng. Av egen erfarenhet blir det görna så i alla fall den första tiden.;)
BB-väskan packade jag då värkarna satt igång hemma. Bra att ha något all pilla med medan man går och värker:D
Jag hade köpt två set med kläder som jag ville ha med till BB. Ett i strl 50 och ett i 56. Vanliga byxor och sparkis och bodysar. En overall och en hjälmmössa.
Jason var något stor när han föddes så kläderna i strl 50 hade han på bb och aldrig mer:angel:
Skulle det bli fel eller glömmas något så skicka pappan och hämta hemma.
Sen, städa bilen???:confused:
Vem bryr sig, du ska få BEBIS!!!;)
 
Sv: paniken kommer smygande...

ja men..... men..... men.... okej du har väl rätt då.... :angel:
 
Sv: paniken kommer smygande...

Säger som Squirlett, ta det lugnt :)

Har bara en sak som ska med i väskan, KAMERAN :bump:

Vi glömde den & det är jag ganska besviken över :(


Hoppas det är på G för dig, låter nästan så.
Lycka till :banana:
 
Sv: paniken kommer smygande...

Hihi! :D
Precis samma tanke slog mig här i helgen. Har mer och tätare sammandragningar samt att ett 'tryck' nere i bäckenet då och då. Som mensverk några gånger om dagen.
Har inte packat någon BB-väska ännu. Men tänkte göra det snart så den är klar iaf. Tänkte göra som squirlett, ta ett set i strl 50 resp. 56 med body, byxa med fot, hjälmmössa samt overallen som iofs är i strl 56. :)

Spjälsängen är inte köpt ännu, skötbord har vi men det är inte monterat, eller uppsatt, det är ett sånt man sätter på väggen. Babyskydd har vi köpt iaf så det finns :D

Nu är ju jag i v36 så jag har ju några veckor på mig men man vet ju inte när det blir av att man måste bege sig till förlossningen hehe..

Men aaaandas och ta det lugnt bara, Bollen! ;)
 
Sv: paniken kommer smygande...

ja men..... men..... men.... okej du har väl rätt då.... :angel:

haha...sötnos:rofl:

Kameran är som sagt VIKTIGT!!! Glöm inte, du kommer ångra dig...
Jag glömde min bodylotion, den saknade jag.
Sen mjuka goa kläder till dig, och tofflor är oxå bra grejer att ha med. Tidningar/bok att ha på bb.
Jason sov en hel del, jag var pigg som en mört. Plus att det i 2 timmar var besöksförbud (siesta) och även telefonförbud på mitt bb. Jag var rätt uttråkad...Då var det bra med en bok...:D
 
Sv: paniken kommer smygande...

3 böcker framplockade

Kamerabatteri på laddning

Tofflor och mjukisbrallor får inhandlas i kväll
Likaså sparkbyxor


Vad skulle man göra utan er bukisar!!!!!! :bow:
 
Sv: paniken kommer smygande...

Byta på en handduk på sängen går utmärkt, spjälsängen har man mest till att förvara tvätt i.

Packa väskan nu, och ta som de innan sagt, ett set i strl 56, och ett i 50. Tunna ytterkläder och en filt att komplettera med, så är du garderad. Blöjor o tvättlappar till hemfärden, om en bajskatastrof skulle inträffa. Blöjor till BB om det inte tillhandahålls på ditt BB. Bindor modell skitstor till dig, om det inte finns att få på BB.
KAMERA, bok, mjuka och rymliga kläder till dig. (Räkna med att du är lika stor efter förlossningen som innan, så blir du inte besviken.)
Godis o dyl går att köpa i sjukhuscafeterian.

Förlossningsbrev, om du känner att du vill ha ett sådant, kan du väl författa här och nu, och bolla med oss om du kör fast?

Lycka till, och ha så kul!
 
Sv: paniken kommer smygande...

Jag har fått ett papper från BM med frågor ang förlossningen... ska bara ta mig i kragen och svara på dessa.... största kravet från min sida är ett hårt slag i huvudet.... ;) sen lär jag inte behöva någon annan bedövning.... :angel:
 
Sv: paniken kommer smygande...

På BB i västerås är dom UNDERBARA!
Det kan jag lugnt säga.

Jag var ju väl förbered inför min förlossning eftersom jag blev igångsatt i v.40+3. Jag hade ändå inget rätt med mig. Efter 5 dagar på spec.avd 86 så tröttnade jag på att gå runt i deras kläder och sambon fick åka hem och hämta MINA kläder.

Jag hade massa kläder med mig till Saga, men det var liksom inget rosa. Min pappa kom dock upp i 190 när jag låg på IVA och tog hand om min sambo, gullepappa hade köpt med sig rosa kläder, varför det nu var så viktigt vet jag inte. Allt skulle vara rosa (så är det nog fortfarande).

Så, hur förberedd man än är så glömmer man alltid något.
Blöjor får du på BB. Det finns kläder där också. Dom är gröna och rätt fula. Jag blev jätteledsen när jag såg Saga i de kläderna. Men sambon var rätt stressad, orolig och nervös så han hade inte själv klätt henne utan det skötte de på avdelningen.

Oiie!
Kul med bebis!!!
Vi är ju en heldel västeråsare här!! :D :D :D
 
Sv: paniken kommer smygande...

Jag ska ju sättas igång på onsdag men har legat vaken inatt med molande mensvärk, så jag hoppas att det sparkar igång lite av sig självt :bump:
Att du tyckt att det gort FORT, själv tycker jag tiden SNIGLAT sig fram !! Jag är ju redo nu!! (är i v 37+5 idag).
Idag är det BBväska för mig med :D
 
Sv: paniken kommer smygande...

Ta det lugnt!
Skötbord och säng fixar man på 2 röda.
Låt killen göra det:D

Bäst är att ta med kläder i lite olika str så du har om bebbe blir väldigt liten/stor eller mitt emellan. Vi har lagt ner bodys, tunnare tröja, mössor (en tunn och en rätt tjock eftersom vi ska till ett iskallt blåshål:D bra att ha med en extra varm ifall), sockor, en fleecedress (helt rosa:love: och ha om det blir en tjej)
och mjukisbyxor och tjockare tröja i grått och grönt om det blir kille;)
+ en overall som kanske är lite stor men bebbe lär inte frysa alla fall.
Sedan har jag lagt ner kläder att ha efteråt (mjukisbyxor, magen är stor även efteråt), underkläder osv.

Tvättat så vi har kläder för ett tag framöver, lakan osv.
Man får ändå tvätta mer sedan
 
Sv: paniken kommer smygande...

Jag ska ju sättas igång på onsdag men har legat vaken inatt med molande mensvärk, så jag hoppas att det sparkar igång lite av sig självt :bump:
Att du tyckt att det gort FORT, själv tycker jag tiden SNIGLAT sig fram !! Jag är ju redo nu!! (är i v 37+5 idag).
Idag är det BBväska för mig med :D

Sorry TS, inte meningen att kapa tråden.. :D
Blev bara nyfiken.. ;)

Varför sätts du gång nu, Mitten?
 
Sv: paniken kommer smygande...

pappa tapetserade barnrummet klart ihelgen, så han får väl fortsätta med ihopsättningen också om tiden inte räcker till...

Det är svårt med vädret, förra veckan hade vi - 10 nu har vi + 13. Men man behöver ju inte använda overallen om det är varm.... :idea:

Nä nu ska jag åka och shoppa lite..... paniken börjar släppa lite nu.... :rofl:
 
Sv: paniken kommer smygande...

Precis:)
Man får planera och packa efter vad man kan tänkas behöva.
Sedan får man anpassa det efter vädret när det är dags att åka hem.
 
Sv: paniken kommer smygande...

Packa väska när värkarna startat? Jag kunde inte gå efter första värken och det tig 25 min att få 3-5 min värkar! Så jag är glad att väskan var packa i tid ;) *hi hi*
 
Sv: paniken kommer smygande...

Packa väska när värkarna startat? Jag kunde inte gå efter första värken och det tig 25 min att få 3-5 min värkar! Så jag är glad att väskan var packa i tid ;) *hi hi*

haha:rofl:
Ja, jag har mockade även två boxar och bar vatten till hästarna precis innan vi åkte in till förlossningen...:angel:
Grepen var jättebra att stötta sig mot när värkarna kom med 5 min mellanrum:D
 
Sv: paniken kommer smygande...

3 böcker framplockade

Kamerabatteri på laddning

Tofflor och mjukisbrallor får inhandlas i kväll
Likaså sparkbyxor


Vad skulle man göra utan er bukisar!!!!!! :bow:

Vi finns alltid här vetdu!!:love:
 
Sv: paniken kommer smygande...

Jösses!
Mocka med värkar?!
Och jag håller på avlider redan nu:eek:
Då är jag ändå rätt så smärttålig
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Då bf bara är två veckor och en dag bort nu :o så börjar paniken komma krypande lite smått, haha. Vad har ni packat ner i bb-väskan...
2
Svar
20
· Visningar
3 185
Senast: NeverEver
·
Övr. Barn Igår kväll fick jag någon slags förkänning inför vad som komma skall. Hela dagen var jag illamående och kände mig lite "knepig i magen"...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: lippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp