*panikhjälp*

V

Vaccan

1) Hur ser man säkert att svinet är dräktigt ?
2) Vad gör jag om hon är det :crazy:
Såhär går det när man köper från djuraffär jag vet ,men jag tycker hon har blivet så tjock på så liten tid nu :confused: Kan ju vara att hon smockar i sej kaninens mat ibland men jag tror inte...de..eller kanske .

Fan va le ja blir (ursäkta) men djuraffären visste
1) inte hur gammal hon är exakt ,jag vet bara att hon inte är såå ung för att huvena på svina är ju typ lika stora som kroppen när dom är riktigt små (by the by har jag sett sånna svin på en annan affär i stan utan vuxet svin i närheten :cry:)
Jag har räknat dagen jag tog hem henne - 8 veckor *grov chansning* dvs den 7 Juni skulle hon vara född då .

2)Frågade dom INTE i vad för bur hon ska bo ,om hon får SÄLLSKAP eller om jag haft erf. sen förut .
Okej att jag är en stor marsvinsvän och har två stycken till åsså ninerna och att jag faktiskt tycker dom ska få bo så stort jag har plats med + att syrran är djurvårdare så hon dör ju inte av vanvård ,men alla snorungar som inte vet etr dugg dådå och får sitt första husdjur *ujuj* .

Och vem som är farsan då...av alla andra svin som bodde där . Men av nyfikenhet ,hur går en betäckning till ,vilken ålder kan dom börja få barn ? (Min ena kanin satte på syrran när han var 3 månader ,dom var döda förståss men jag trodde inte han skulle vara könsmogen så tidigt eftersom jag inte fick kastrera riktigt då om jag minns rätt) Reagerar svin olika på svin som dom bor med (shit hoppas hon inte hade en bror där då) motför om man åker iväg med svinet ?
Äch jag säjer inte bu eller bä jag VET inte ,men OM hon är det kan jag göra något ,byta ut mat ,ge tillskott...(helvete då måste hon flytta ifrån Kajsa Kanin...tur att jag har många burar) .
....Hjälp :crazy:
 
En del honor uppvisar kraftigt förstorad buk, fast det kan vara svårt att se...Inom ca 1 vecka innan förlossningen kan man märka (om man är uppmärksam) lite vidning av bäckenet. Annars är det väl bara att vänta. Får hon ungar så får du väl behålla dom eller sälja dom...så mycket val har du ju inte. Fast är hon 7 veckor...så lär hon INTE vara dräktig.

Ett tillägg: Du skriver bra konstigt...snälla använd dig av ord man fattar och inget slang..blev ganska förvirrad av dina uttryck... :confused:
 
Från 5 veckor kan en marsvinshona bli dräktig. Det är inte ovanligt att brodern är pappan. Man bör alltid hålla koll om man har både killar och tjejer i kullen, Jag tog bort hanarna tidigare än honorna. Hanarna vid 4 veckor om de åt bra och hade växt till sig. Känna sparkar måste du ju kunna göra. Om du håller dina händer på var sin sida runt magen så känner du ungar och sparkar. Marsvin är dräktiga ca 67 dagar.
Ja... vad gör du det är bara le och se glad ut. :)
 
Det är just det här vi diskuterar i så många andra trådar som ligger uppe på det här forumet...köp marsvin av en uppfödare för att vara helt säker på ålder, kön osv.
Jag personligen tycker att djuraffärer skulle sluta sälja levande djur och bara satsa på tillbehör och foder av bra kvalité. I det kommunikationsrika samhälle vi lever i idag, med tidingar, internet osv, så går det alldeles utmärkt att köpa det djur man vill ha ändå! Sen tror jag att om levande djur försvinner från djuraffären så kommer man ifrån mycket av det "impulsköp" som flera föräldrar inte kommer ifrån idag...ungar som tjatar och tjatar och föräldrar som ger med sej och köper första bästa djur...i god tro och litar på vad djuraffärsägaren säger. Tyvärr har många sådana inte den utbildning (fast det krävs) och kunnighet om speciellt smådjur som behövs. Har träffat flera som inte kan skilja på könet på djuren.
Det funkar ju att köpa hundar och katter utan att behöva gå till en djuraffär....samma skulle definitivt funka med att köpa smådjur och fåglar oxå.
 
jooda ,bara det att jag tyckte väldigt synd om henne när jag såg henne .
Mynta..2 vareså du hette ,hon är inte sju veckor ,hon är minst tio veckor...troligtvis äldre .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp