Bukefalos 28 år!

Pannband i dressyren..

J

jojjo_blondin

Man får väl ha diskret utsmyckning på pannbandet, typ nitar i mässing/strass stenar på LÄDER, men inte "kedja".
Typ som dett:
eql156(1).jpg

Är det tillåtet?
Mvh Janna
 
ojoj, är ju ingen riktig expert, men något i mitt bakhuvud säger mig att du inte får ha det.
träns o sånt ska väl vara helt i läder tror jag väl..?
 
Braaa. Lite pluttinuttigt får ju lilla fröken ha på sig :) .
 
jag vet inte riktigt, men tvivlar på om du skulle få ha det. Ha med ett annat på tävling utifall man måste byta... :smirk:
 
Jo, ett sånt pannband som bilden visar får du ha. Det måste dock vara läder "som grund" och alltså är det inte tillåtet med bara en kedja.
 
*lånar knapp*
Jag måste få passa på att hänga på med en följdfråga eftersom jag inte har dressyr-tr!
Är det tillåtet att rida med en guldrand på nosgrimma och pannband :confused:
 
Nej, jag tror inte du får ha metall på nosgrimman.

Jag har även hört ryktas om att det ska bli förbjudet med vitt foder på träns och kandar i framtiden. Någon som hört detsamma?

mvh Jessica
 
Tänk så mycket "spännande" rykten det florerar.....
Varför i hela fridens namn skulle vitfodrade träns/kandar förbjudas?? Skulle det även gälla brunfodrade? Londonfodrade?? Skulle inte tro det.....
 
ja det är tillåtet eftersom att det har läder som grund :)

men på nosgrimman är metallutsmyckningar ej tillåtna.
 
Tack så mkt för hjälpen.
Ursäkta för så dumma frågor, men tr är ganska otydligt, och det är onödigt att bli diskad bara för att man inte kollat upp ordentligt..

*Buke - mitt eget lilla TR*
//Mvh Janna
 
Det var en butiksinnehavare som sa det när min kompis köpte ett vitfordrat kandar. :smirk:

Vet inte riktigt vad jag ska tro.

mvh Jessica
 
Okej.. Tycker inte det går att förbjuda mkt mer nu :crazy: .
 
Är det säkert? Förr fick man inte ha strass på tränset i dressyr, fast det är kanske ändrat nu :crazy:. (Bara en liten undran.)
 
I tr står det "diskret utsmyckning". Och jag tycker det är diskret.
 
Du får inte ha ett sådan pannband på tävlingar där TR tillämpas, brukar vara från lokal och uppåt.

Om det är en klubbtävling så bestämmer klubben själv vilka regler som ska gälla.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
989
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547
Dressyr I dressyr-TR står det ju såhär om huvudlagets utformning: Tolkar jag det rätt att man inte får ha någon utsmyckning/bling på...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: MiniLi
·
Dressyr Har beställt ett nytt pannband :angel::d. Läste igenom både dressyr-TR och fälttävlans TR. Vad jag kan se är den tidigare formuleringen...
2
Svar
24
· Visningar
4 121
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp