Pannband istället för öronproppar när man sover?

Brassneck

Trådstartare
Jag har börjat få upp en massa reklam för hörlurar som är som pannband. Det står också i alla beskrivningar att de är ”noise cancelling” och perfekta att sova med.
Jag är ganska lättstörd när jag sover, men tycker att öronproppar är obekvämt och krångligt.
Är det nån som sover med sånt pannband? Har ni ljud/musik i eller utan? Blockerar det ljud? Jag reser mycket (inte just nu dock såklart men annars) och det hade varit skönt att slippa in-ear eller stora klumpiga lurar när man ska åka långt.
Och; vilket är bäst?
 
Jag har börjat få upp en massa reklam för hörlurar som är som pannband. Det står också i alla beskrivningar att de är ”noise cancelling” och perfekta att sova med.
Jag är ganska lättstörd när jag sover, men tycker att öronproppar är obekvämt och krångligt.
Är det nån som sover med sånt pannband? Har ni ljud/musik i eller utan? Blockerar det ljud? Jag reser mycket (inte just nu dock såklart men annars) och det hade varit skönt att slippa in-ear eller stora klumpiga lurar när man ska åka långt.
Och; vilket är bäst?

Jag har sånt. Funkar väl ok. Men jag tycker in ear-lurar funkar bättre även om det kan göra lite ont att sova med dem varje natt, som jag gör.

Med pannbandslurarna gör det ju inte ont. Men de stänger inte ute ljud lika väl som in ear. Jag har därför de senare för att blocka ljud vid sömn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp