Pannlampa - LedLenser H14R.2, någon med erfarenhet? Annat tips?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag behöver en ny pannlampa. Har kikat på LedLenser H14R.2 och funderar på att köpa en sån. Har en LL SEO5 sen många år som jag är mycket nöjd med, dock börjar den bli sliten och trött, och jag skulle vilja ha bättre drag i ljuset för ridning.

Så har någon erfarenhet av den lampan? Eller någon rekommendation i samma prisklass (max 1500 kr). OBS jag vill inte köpa en "Kina-lampa" på tradera, hur bra ni än påstår att de är.
 
Har köpt några no-name lampor och fått liknande intryck. Tveksamma specar och bristfälligt miljöskyddade konstruktioner. Men samtidigt rejält bra bang for the buck så länge de funkar.

Skulle jag köpa en kraftig LED pannlampa idag så skulle jag nog titta på Silva, specifikt deras Exceed. Litet över angiven budget, grundmodellen ligger väl runt 2000 kr, men jag tror på den.

(Jag har flera LedLenser av andra modeller och älskar dem, men just kraftiga pannlampor är ju inte deras paradgren.)
 
Jag skulle titta på Bike-Ray/M-tigers pannlampor om jag var du! De finns i olika prisklasser och både med externt batteri i sele eller fast på pannlampan. Sele på ryggen är lätt att ha antingen under kläderna eller över. Används flitigt av orienterare på natttävlingar så de tål att vara ute och ger riktigt bra ljus. :D

Är däremot lite fundersam på hur de fungerar med hjälm nu när jag tänker efter. :idea: Hittade en modell på deras hemsida som troligtvis skulle gå att ha utanpå hjälmen. Det är bara 700 lumen så vet inte om det räcker? Ray-x-10 hette den i alla fall.

Om inte annat så finns det kanske andra lösningar som gör att de lite blaffigare huvudfästena går att sätta på hjälmen. Eller köpa en billigare och oergonomisk sele som går att ha utanpå hjälmen som en vanlig pannlampa och fästa lampan i. :)
 
Har köpt några no-name lampor och fått liknande intryck. Tveksamma specar och bristfälligt miljöskyddade konstruktioner. Men samtidigt rejält bra bang for the buck så länge de funkar.

Skulle jag köpa en kraftig LED pannlampa idag så skulle jag nog titta på Silva, specifikt deras Exceed. Litet över angiven budget, grundmodellen ligger väl runt 2000 kr, men jag tror på den.

(Jag har flera LedLenser av andra modeller och älskar dem, men just kraftiga pannlampor är ju inte deras paradgren.)

Jag hittade LedLenswer Xeo 19R. Jag har nu ett sjukt ha-begär. Men den är över budget. Men jävlar vilket ljus både i användartester och mätningar? :)
 
Okej :) blev bara nyfiken eftersom jag är toknöjd med mina :D håller iofs inte så många säsonger men kostar ju typ inget.

Nej. Men blir så dyrt när man får en elstöt liksom ;)

Sen vill jag inte lägga ens 300 kr för nåt som ger 100-200 lumen efter en kvart...
 
Jag hittade LedLenswer Xeo 19R. Jag har nu ett sjukt ha-begär. Men den är över budget. Men jävlar vilket ljus både i användartester och mätningar? :)
Fräck, den hade jag missat! Men det kanske allra viktigaste, ljusbilden, går som vanligt inte att få något begrepp om. En tiograders kon gör t ex inte mig glad...
 
Lumonite har pannlampor i olika prisklasser. Den som kostar runt 1700kr (kampanjpris 1500) är testvinnare tror jag att jag har.
Har för mig att min heter Lumonite Compass R. Eller något sådant.

Extremt nöjd med den!
 
Jäklar... Bilderna tagna med värdelös iphone
14906836_1113267505435888_6874433113988283586_n.jpg


14523149_1113267508769221_5456750265272156544_n.jpg


14522902_1113267502102555_4378270178384712081_n.jpg
 
Jag behöver en ny pannlampa. Har kikat på LedLenser H14R.2 och funderar på att köpa en sån. Har en LL SEO5 sen många år som jag är mycket nöjd med, dock börjar den bli sliten och trött, och jag skulle vilja ha bättre drag i ljuset för ridning.

Så har någon erfarenhet av den lampan? Eller någon rekommendation i samma prisklass (max 1500 kr). OBS jag vill inte köpa en "Kina-lampa" på tradera, hur bra ni än påstår att de är.
Japp, har en sån + en nättare modell. Sjukt bra lampor!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att hyra ut hus
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp