I

Isolde

Är i behov av en bra pannlampa för ridning i mörker, är det någon som har något tips?
 
Jag har en silva pannlampa (480) och den är SUPERbra! :). Jag rider ut på kolsvarta skogstigar och kan till och med galoppera.Den lyser ungefär lika starkt som ett billjus.Jag köpte ett pannlampspaket som innehöll lampan, batteri och laddare för 1900 kr och det är den absolut värd! Jag rekomenderar letro sport, de har silva pannlampor till väldigt bra pris och man kan beställa på deras hemsida som är: www.letro.se :)
 
Tack! Men vilket otroligt urval de har, svårt att välja, även om jag nog tror att din rekommendation räcker!
 
Men husk å ikke ri med pannlampe i snøen i måneskinn, da! Det ødelegger jo hele idyllen ;)
 
annars så kan ju jag rekomendera en på hööks för 149:-
den e lite tung men jag vande mig snabbt.
har hel och halvljus.
rider oxå på mörka vägar utan nån belysning alls och tycker att den är super...
med tanke på priset oxå...

kan tyvärr inte länka direkt då hööks lagt in höger-klicks-skydd på sin sida...
 
Jag tog ett 150kr litet extraljus för bil och monterade på hjälmen. Tog sedan 2 st laddningsbara litiumbatterier för bärbara datorer ur skrothögen på jobbet. Och voila! En pannlampa som spottar ur sig 79 watt på 14 volt och batterierna räcker 2 timmar innan de måste laddas om! Lite overkill? :angel:

Kan se flera hundra meter framför mig (perfekt för galopperande på stubbåkrar med kaninhål) och alla mötande bilister stänger garanterat av helljuset :bump: :p

Att man sedan råkar hitta förrymda hästar i bara farten när man är ute är en ren bonus... (gjorde det igår) :D
 
Vad som helt som ger en litet bredare ljuskägla. Min pålle blir rädd för om det är en mindre spot som lyser upp och skuttar runt honom när jag kollar åt olika håll. Knäppis.
 
Hej!

Kolla på Inter Sport.
De har lite olika pannlampor i olika prisklasser o dessa e utpassade för div sporter o borde ju va hur bra som helst till ridning ute så här i kvällsmörkret...
 
vad e sladden till??
uppladdningsbar??
sitter batterierna bak??
 
Det sitter ett uppladdningbart batteri baktill, ca 6*6 cm, den hanmar alltså på baksidan av hjälmen, så det går en sladd från batteriet fram till lampan.

Du får men en laddare som der ut som en mobiltelefonladdare som du laddar batteriet med.
 
oki...d blir inget glapp i sladden??
har tyvärr bara dåliga erfarenheter vad gäller lampor med sladd...
 
Vi är två i stallet som har likadana och använde dem hela förra vintern och hittills i år, inget glapp hittills iallafall.
 
Hade oxå en likadan och den funkade hur bra som helst tills jag stoppade i en för stark lampa så att den började brinna :o :crazy:
 
Haha, jepp ett klantarsel av största kaliber!! :D

Blev lite förundrad efter 15 min ridning att ljuset blev svagare och svagare men trodde att det var batteriet (visade sig sedan att det var plexiglaset som förkolnat :o ). Efter en stund började det lukta konstigt oxå men bönderna brukar alltid ha massa konstigt för sig så jag rykte bara på axlarna... :) Efter att ha ridit 2 minuter till i mörker och stank så trillade poletten ned :crazy:
 
hahaha...
IQ fiskmås.... :D ;)

visst e d kul hur länge man ignorerar saker för att man vägrar att ens tänka tanken att man själv gjort något knas...
 

Liknande trådar

Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
1 931
Senast: Snubbelfot
·
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
508
Senast: MCP
·
Utrustning Jag har ju alltid ridit med pannlampa som funkat på alla mina hästar. Pannlampan är ju en lantis bästa vän stor del av året 😜 Men...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: FUNNY
·
  • Artikel
Hästnyheter På ridskolan diskuterar vi ofta balansen mellan ridning och teoretiska kunskaper. Vi vill engagera eleverna till att ta del av mer...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp