Bukefalos 28 år!

Panta burkar och flaskor

Har en större mängd ihopsamlad pant jag snart måste panta. Visst är det så att man fortfarande kan få pengar i handen mot pantkvittot?
Det är tydligen upp till varje enskild pantmaskin. Senast så var det en miniaffär som har satt upp Max 50 burkar och handla för kvittot
Min vanliga affär lämnar ut kontanter
Bäst är när man har vägarna förbi återvinningen för där slänger man ner säcken och den sorterar och man får kvitto som gäller i dom stora matvaruaffär
 
Generellt upplever jag att i storstäderna får en inte ut pengar på panten men att här på vischan är det inga problem. Förmodligen relaterat till mängden tiggare och hemlösa :(
Precis, i kombination med höga lokalhyror så har inte butikerna möjlighet att ha stora pantrum med många kärl för att ta emot säckvis med pant.
 
På min åvc har de en stor maskin där man kan hålla i säckar med pant. Man kan få pengarna insatta på kortet.

Ja, det är ganska lätt att fuska med pant. Det finns många metoder, "fiska" tillbaka flaskan som blivit godkänd, skriva ut egna etiketter osv. Pantmaskinerna brukar vara videoövervakade av den anledningen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 770
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 466
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Är det någon här som har sålt smycken till pantbank? Hur stor del av (andrahands)värdet brukar man få? Jag har absolut ingen...
Svar
8
· Visningar
1 247
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp