Pappa 70 år! Hjälp med present!

Lilla

Trådstartare
Pappa fyller 70 år i maj. Han vill inte ha ngn överraskningsfest eller så men jag vill gärna ge honom en fin present. När han fyllde 60 fick han ett guldarmband som han har haft på sen dess men nu har jag inga idéer. Så nu behöver jag tips!
 
Pappa fyller 70 år i maj. Han vill inte ha ngn överraskningsfest eller så men jag vill gärna ge honom en fin present. När han fyllde 60 fick han ett guldarmband som han har haft på sen dess men nu har jag inga idéer. Så nu behöver jag tips!

Beror ju på vad han gillar såklart men några idéer är en fin delikatesskorg med något fint vin? En upplevelse med familjen eller middag på finare restaurang med nära och kära även om han inte vill ha någon fest så kan man ju planera i samråd med honom och bjuda på maten? Kanske extra kul efter pandemin? En picknick i det gröna? Eller någon annan trevlig upplevelse, weekendresa eller liknande? Beror ju som sagt var helt på din budget, om ni är flera som går ihop om en present och hur hans livssituation och intressen ser ut? Lättare att tipsa om man vet lite mer.
 
Beror ju på vad han gillar såklart men några idéer är en fin delikatesskorg med något fint vin? En upplevelse med familjen eller middag på finare restaurang med nära och kära även om han inte vill ha någon fest så kan man ju planera i samråd med honom och bjuda på maten? Kanske extra kul efter pandemin? En picknick i det gröna? Eller någon annan trevlig upplevelse, weekendresa eller liknande? Beror ju som sagt var helt på din budget, om ni är flera som går ihop om en present och hur hans livssituation och intressen ser ut? Lättare att tipsa om man vet lite mer.

Han gillar att resa men det är jag inte sugen på själv så i så fall får han göra det med mamma.
Han är ingen picknick eller naturmänniska.
Gillar inte överraskningar.
Tänker väl mest på en sak. Han uppskattade ju armbandet mkt men han behöver ju inte ett till.
Han är grymt teknisk och lagar saker åt folk.
Han och mamma åker utomlands ca 2 ggr per år.
Han har en metallsökare men där har länsstyrelsen gjort det krångligt att nyttja.
Budgeten behöver man inte ta hänsyn till när man tipsar.
 
Om han gillar att resa (vilket jag också gör) hade jag nog "sponsrat" en resa. Kanske via en bokad aktivitet/restaurang på resmålet eller liknande. Jag som gillar att resa hade uppskattat det mycket.
Det kan ju även vara en finare hotellnatt på ett resmål.

I min familj har vi ibland om jubilaren har velat, bokat bord på restaurang och ätit tillsammans. Jubilaren har bjudit in och respektive gäst har betalat själv. Jubilaren har bjudits. Presenter har vid dessa tillfällen uteblivit, då själva presenten från fästena har varit att umgås.
 
Han gillar att resa men det är jag inte sugen på själv så i så fall får han göra det med mamma.
Han är ingen picknick eller naturmänniska.
Gillar inte överraskningar.
Tänker väl mest på en sak. Han uppskattade ju armbandet mkt men han behöver ju inte ett till.
Han är grymt teknisk och lagar saker åt folk.
Han och mamma åker utomlands ca 2 ggr per år.
Han har en metallsökare men där har länsstyrelsen gjort det krångligt att nyttja.
Budgeten behöver man inte ta hänsyn till när man tipsar.

Kan han använda metallsökaren alls? I sånt fall så kan jag tipsa om att köpa en pinpointer! Det är en liten smidig sak som han kan söka lite mer exakt med om den stora metalldetektorn hittat något. Vi hade mycket användning av våran när vi höll på!
 
Kan han använda metallsökaren alls? I sånt fall så kan jag tipsa om att köpa en pinpointer! Det är en liten smidig sak som han kan söka lite mer exakt med om den stora metalldetektorn hittat något. Vi hade mycket användning av våran när vi höll på!
Jo det kan han. Men man måste ansöka om tillstånd hos länsstyrelsen om det ska vara lagligt och nu kostar det dessutom flera hundra att göra det.
Pinpointer har han ”tyvärr” redan.
 
Utgår från min egen idé för present till min pappa som gillar att laga mat och jag har tänkt köpa en köttlåda till honom. Finns ju ofta närproducerat med fina bitar, eller att beställa med viltkött till exempel. Förutsätter ju att han också gillar sånt då.
 
Utgår från min egen idé för present till min pappa som gillar att laga mat och jag har tänkt köpa en köttlåda till honom. Finns ju ofta närproducerat med fina bitar, eller att beställa med viltkött till exempel. Förutsätter ju att han också gillar sånt då.
Han är tyvärr inte jätteglad i kött.
 
Eftersom han använt armbandet så tänker jag att han blev glad för det. Matchande halsband, ring, manschettknappar eller något liknande om det finns budget för det?
 
Han gillar att resa men det är jag inte sugen på själv så i så fall får han göra det med mamma.
Han är ingen picknick eller naturmänniska.
Gillar inte överraskningar.
Tänker väl mest på en sak. Han uppskattade ju armbandet mkt men han behöver ju inte ett till.
Han är grymt teknisk och lagar saker åt folk.
Han och mamma åker utomlands ca 2 ggr per år.
Han har en metallsökare men där har länsstyrelsen gjort det krångligt att nyttja.
Budgeten behöver man inte ta hänsyn till när man tipsar.

Om han gillar att resa ,och dessutom tycker om att gå runt med metalldetektor, varför inte ge honom (och mamma) en 14 dagars resa till Gotland med licens att använda metalldetektorn på hela ön?

Är ju hur många skatter som helst att upptäcka på det "hangarskeppet"...

Annars har vi ju Pub till Pub och Whisky resor till UK/Scotland samt Oktober festivalerna i Tyskland.

Gåvan är ju till honom, och skal ju inte ges med tanke på att du/resten av familjen skal följa med på eventýret.
 
Senast ändrad:
Om han gillar att resa ,och dessutom tycker om att gå runt med metalldetektor, varför inte ge honom (och mamma) en 14 dagars resa till Gotland med licens att använda metalldetektorn på hela ön?

Är ju hur många skatter som helst att upptäcka på det "hangarskeppet"...

Annars har vi ju Pub till Pub och Whisky resor till UK/Scotland samt Oktober festivalerna i Tyskland.

Gåvan är ju till honom, och skal ju inte ges med tanke på att du/resten av familjen skal följa med på eventýret.
Tvivlar på att det ges tillstånd på Gotland?
 
Blir lite fjuttigt och rätt opersonligt. Vill helst ha en sak att ge honom.
Jag tänker att det är rätt personligt, det är ju inte alla som sysslar med det eller något som man kan räkna med att mottagaren är intresserad av :D Men om det är lite fjuttigt, det plus en resa någonstans där han kan gå med sin mackapär? :D
 
Finns det någon tidsskrift han kanske gillar att läsa? Teknik, historia, geografi mm.
Ett års prenumeration är alltid min go-to present :D
 

Liknande trådar

Tjatter Mamma fyller 70 om knappt 2 månader. Jag vet inte vad jag ska köpa. Så i den här tråden får ni tipsa om alla presenter ni kan komma på...
2
Svar
23
· Visningar
1 216
Senast: Tofs
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
698
Senast: Malin_L
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
715
Senast: Halcyon
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
412
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp