Pappahjälp..

Panik

Trådstartare
Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan ha varit i somras?- om ifall jag skulle avsluta graviditeten eller köra på, så jag chansar på att få ta del av era råd även denna gång. (Är fortfarande enormt tacksam för all hjälp jag fick då och hade tänkt skriva i den tråden om hit det gått men hittade den inte.. men jag valde att behålla tack vare ert stöd och det har varit helt rätt beslut för mig.)

Problemet är att jag upplever väldigt dåligt stöd av pappan i det hela. Jag har haft en tung graviditet där jag fick åka in akut till förlossningen redan mycket tidigt, har blivit sjukskriven på grund av just att det var risk för att bebis skulle komma alldeles för tidigt, dessutom har jag haft rejäl foglossning och en del annat. Vi bor isär egentligen men han har tagit semester och åkt hit för att hjälpa till, och jag är väldigt tacksam för det, men han hjälper liksom till med det han tycker.. Det är sån ständig negativitet att jag blir mer och mer övertygad om att jag trots mina krämpor hade klarat mig bättre själv. Jag har hundar vilket jag haft sedan vi träffades, men det är ett ständigt tjat om att mitt val att ha hund har satt mig i den här sitsen att jag behöver hjälp, att han minsann inte valde att ha hund osv. Hittills har han tagit dem på morgonrunda (jag kräks fortfarande på morgonen och det är tyngst för mig då) mindre än fem gånger i vinter så det är inte så att jag ber om hjälp ofta, och han går bara runt huset med dem, är det kasst väder vänder han och går in så jag måste ut med dem ändå efter en stund. Sen har han tagit dem dagtid av och till vilket varit jätteskönt förstås. Sen kan jag tycka att ta ut ett par hundar en 5-minuter ett par gånger om dagen borde kunna vara nåt man gör för sin höggravida tjej men jag får ständigt höra hur jobbiga hundarna är och hur dumt det är att jag har dem när jag nu ska föda barn.

Jag va på läkarbesök angående förlossningen innan i veckan. Jag är rätt förlossningsrädd antagligen mest för att jag har en del annat i bagaget (övergrepp) som gör att de erbjuder mig snitt om jag vill ha det, men både jag och läkaren tyckte nog det var bäst om jag fick försöka vanligt först och sen kan jag få ha rätten att avbryta och gå till snitt om det inte fungerar för mig (jag har en sjukdom som gör att organen växer ihop i den delen av kroppen så de vill inte operera där i onödan). Det landade inte så väl hos mannen som inte vill ta ansvar för hundarna när jag är på förlossningen (han tänker inte stanna där verkar det som, även om han får, och det skyller han på hundarna men han säger verkligen aldrig att han VILL stanna). Så han tycker att för att han ska slippa fixa hundarna så måste vi ha ett bestämt datum för förlossningen så jag kan köra och lämna dom innan och sen åka till sjukhuset. Han vill bestämma sjukhus också som det ska göras på (vi har två som är nära och jag vill helst det ena men han vill det andra för att det ligger närmare hem). Blev bara så ledsen. :cry: Det är så stort för mig, och skrämmande, det här att föda barn. Jag hade velat ha nån som klappar på mig och säger att det här fixar vi och det här kommer gå bra. Jag vet att ni tänker säkert att jag är otydlig och sådär och det kanske jag är, men jag har försökt allt jag kan att förklara att jag behöver stöd. Blev så ledsen idag att jag grät och stängde in mig, fick panik över att känna mig tvingad till snitt, och det är ändå inte nog för honom om jag går med på det för förlossningen kan dra igång på fel dag och då måste han ändå rasta hundarna och det är inte nåt han vill.. Det knäppa är att förr sa han alltid att det är klart han hjälper till om jag blir sjuk eller så. Nu går jag med hans barn i mage och får höra varje dag hur dålig jag är, att han aldrig tänker hjälpa till mer under sitt liv när barnet är ute osv. Det knäppaste är att ena hunden har jag velat omplacera (den enda som är krävande) men det fick jag inte för att det är hans favorit. Han kan tänka sig att rasta henne men inte dom andra. Men inte på morgonen då.. Så jag tar hand om hunden och aktiverar när jag orkar och betalar allt för den men får inte sälja den för det är hans favorit.

Förlåt så mycket för gnäll och jag förstår att det här blev jätterörigt, men vad ska jag göra.. Jag har betänketid till onsdag nästa vecka om jag ska bokas in för snitt och jag känner mig jättepressad, samtidigt har han ju rätt i att han kanske kommer behöva hjälpa till med hundarna, fast jag har flera hundvakter att ringa och svärmor erbjudit sig att hjälpa till. Men det duger inte. Jag vill inte tvingas opereras när jag vet att det kan bli dåligt för min hälsa, samtidigt så är jag ju rädd så visst det har väl sina fördelar.. jag tror inte han kommer vara nåt stöd i förlossningsrummet, han vill egentligen inte vara med där alls men han har förstått att han måste om det blir så. Jag är bara så rädd, ledsen, och slutkörd och så nere av att ständigt få höra att jag satt mig i en dålig sits som har djur och det är mitt eget fel och jag kan bara känna att snälla någon jag behöver höra förslag på hur det kan lösas istället för att bara få höra hur kass jag är och att jag måste göra som han vill. Har funderat på om jag kan klara det själv men har precis sålt min lägenhet och ska flytta in i hans tillfälligt under närmaste tiden (det lät så bra i början, att jag skulle sälja mitt och magasinera mina saker och bo där i början så han kunde hjälpa till) så det går liksom inte, jag är fast. :( Vecka 35 och så himla fast.. Han vill inte att jag är kvar på bb heller pga hundarna, hans mamma har sagt att man är bara på bb max en dag och åker hem typ samma dag som man föder om det inte är på natten så han förväntar sig att jag gör det oavsett om det blir snitt eller vanligt. Så jag känner en himla oro för det med, att behöva kasta mig hem även om barnet eller jag inte är i skick. :cry:
 
Jag kan absolut inget om graviditet och barnafödande. Det jag tänker är att prata med BM om råd. Fråga om de har någon psykolog eller kurator som du kan få prata med. Ta också upp med BM om din ICKE hjälpsamma sambo! Han framstår som något som behöver tas i örat o bli en man...inte en pojke. Sen tänker jag att du ska prata med alla andar du har i din omgivning o söka hjälp o stöd där. Ta emot hjälpen.
 
Tycker du låter väldigt modig och stark!

Ledsamt att läsa att du har så dåligt stöd av din sambo! Du begär verkligen inte för mycket utan precis tvärt om!

Om han är där för att hjälpa dig så är det ju göra sådant som du känner dig hjälpt av som spelar roll. Det borde inte spela ngn roll vad han tycker om hundarna! Det borde räcka med att du blir hjälpt av att han tar ut dom. Du har ju inte bett honom älska dom utan bara att hjälpa dig.

Att han tycker du ska göra ett snitt av praktiska skäl tycker jag är extremt egoistiskt av honom! Om du känner att du vågar försöka föda vaginalt så ska du självklart få chansen att göra det! Det är din kropp och du har fullt mandat att bestämma över den!

Har du funderat ngt på att tex ha en doula eller någon annan stödperson under förlossningen? Någon som du känner kommer stå på din sida och stötta dig allt dom kan no matter what.

Det låter som du ändå kan ordna med andra hundvakter några dagar när du är på BB? Det kanske vore bra så du inte känner dig pressad av det? Någon du kan ringa när du åker in som kan komma inom några timmar å se efter dom?

Styrkekramar till dig!
 
Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan ha varit i somras?- om ifall jag skulle avsluta graviditeten eller köra på, så jag chansar på att få ta del av era råd även denna gång. (Är fortfarande enormt tacksam för all hjälp jag fick då och hade tänkt skriva i den tråden om hit det gått men hittade den inte.. men jag valde att behålla tack vare ert stöd och det har varit helt rätt beslut för mig.)

Problemet är att jag upplever väldigt dåligt stöd av pappan i det hela. Jag har haft en tung graviditet där jag fick åka in akut till förlossningen redan mycket tidigt, har blivit sjukskriven på grund av just att det var risk för att bebis skulle komma alldeles för tidigt, dessutom har jag haft rejäl foglossning och en del annat. Vi bor isär egentligen men han har tagit semester och åkt hit för att hjälpa till, och jag är väldigt tacksam för det, men han hjälper liksom till med det han tycker.. Det är sån ständig negativitet att jag blir mer och mer övertygad om att jag trots mina krämpor hade klarat mig bättre själv. Jag har hundar vilket jag haft sedan vi träffades, men det är ett ständigt tjat om att mitt val att ha hund har satt mig i den här sitsen att jag behöver hjälp, att han minsann inte valde att ha hund osv. Hittills har han tagit dem på morgonrunda (jag kräks fortfarande på morgonen och det är tyngst för mig då) mindre än fem gånger i vinter så det är inte så att jag ber om hjälp ofta, och han går bara runt huset med dem, är det kasst väder vänder han och går in så jag måste ut med dem ändå efter en stund. Sen har han tagit dem dagtid av och till vilket varit jätteskönt förstås. Sen kan jag tycka att ta ut ett par hundar en 5-minuter ett par gånger om dagen borde kunna vara nåt man gör för sin höggravida tjej men jag får ständigt höra hur jobbiga hundarna är och hur dumt det är att jag har dem när jag nu ska föda barn.

Jag va på läkarbesök angående förlossningen innan i veckan. Jag är rätt förlossningsrädd antagligen mest för att jag har en del annat i bagaget (övergrepp) som gör att de erbjuder mig snitt om jag vill ha det, men både jag och läkaren tyckte nog det var bäst om jag fick försöka vanligt först och sen kan jag få ha rätten att avbryta och gå till snitt om det inte fungerar för mig (jag har en sjukdom som gör att organen växer ihop i den delen av kroppen så de vill inte operera där i onödan). Det landade inte så väl hos mannen som inte vill ta ansvar för hundarna när jag är på förlossningen (han tänker inte stanna där verkar det som, även om han får, och det skyller han på hundarna men han säger verkligen aldrig att han VILL stanna). Så han tycker att för att han ska slippa fixa hundarna så måste vi ha ett bestämt datum för förlossningen så jag kan köra och lämna dom innan och sen åka till sjukhuset. Han vill bestämma sjukhus också som det ska göras på (vi har två som är nära och jag vill helst det ena men han vill det andra för att det ligger närmare hem). Blev bara så ledsen. :cry: Det är så stort för mig, och skrämmande, det här att föda barn. Jag hade velat ha nån som klappar på mig och säger att det här fixar vi och det här kommer gå bra. Jag vet att ni tänker säkert att jag är otydlig och sådär och det kanske jag är, men jag har försökt allt jag kan att förklara att jag behöver stöd. Blev så ledsen idag att jag grät och stängde in mig, fick panik över att känna mig tvingad till snitt, och det är ändå inte nog för honom om jag går med på det för förlossningen kan dra igång på fel dag och då måste han ändå rasta hundarna och det är inte nåt han vill.. Det knäppa är att förr sa han alltid att det är klart han hjälper till om jag blir sjuk eller så. Nu går jag med hans barn i mage och får höra varje dag hur dålig jag är, att han aldrig tänker hjälpa till mer under sitt liv när barnet är ute osv. Det knäppaste är att ena hunden har jag velat omplacera (den enda som är krävande) men det fick jag inte för att det är hans favorit. Han kan tänka sig att rasta henne men inte dom andra. Men inte på morgonen då.. Så jag tar hand om hunden och aktiverar när jag orkar och betalar allt för den men får inte sälja den för det är hans favorit.

Förlåt så mycket för gnäll och jag förstår att det här blev jätterörigt, men vad ska jag göra.. Jag har betänketid till onsdag nästa vecka om jag ska bokas in för snitt och jag känner mig jättepressad, samtidigt har han ju rätt i att han kanske kommer behöva hjälpa till med hundarna, fast jag har flera hundvakter att ringa och svärmor erbjudit sig att hjälpa till. Men det duger inte. Jag vill inte tvingas opereras när jag vet att det kan bli dåligt för min hälsa, samtidigt så är jag ju rädd så visst det har väl sina fördelar.. jag tror inte han kommer vara nåt stöd i förlossningsrummet, han vill egentligen inte vara med där alls men han har förstått att han måste om det blir så. Jag är bara så rädd, ledsen, och slutkörd och så nere av att ständigt få höra att jag satt mig i en dålig sits som har djur och det är mitt eget fel och jag kan bara känna att snälla någon jag behöver höra förslag på hur det kan lösas istället för att bara få höra hur kass jag är och att jag måste göra som han vill. Har funderat på om jag kan klara det själv men har precis sålt min lägenhet och ska flytta in i hans tillfälligt under närmaste tiden (det lät så bra i början, att jag skulle sälja mitt och magasinera mina saker och bo där i början så han kunde hjälpa till) så det går liksom inte, jag är fast. :( Vecka 35 och så himla fast.. Han vill inte att jag är kvar på bb heller pga hundarna, hans mamma har sagt att man är bara på bb max en dag och åker hem typ samma dag som man föder om det inte är på natten så han förväntar sig att jag gör det oavsett om det blir snitt eller vanligt. Så jag känner en himla oro för det med, att behöva kasta mig hem även om barnet eller jag inte är i skick. :cry:
Är inte säker efter att ha läst din text men är ni ihop som ett par?

Om ni är ett par vill du verkligen fortsätta vara ihop med honom?

Självklart är det du som bestämmer om det blir snitt eller inte.

Sen lär du antagligen behöva mycket mer hjälp med hundarna efter ett snitt än efter en vanlig förlossning (mitt snitt var helt okomplicerat men gå ut på promenad med hundarna var inget jag ville göra de första veckorna).
 
Jag kan absolut inget om graviditet och barnafödande. Det jag tänker är att prata med BM om råd. Fråga om de har någon psykolog eller kurator som du kan få prata med. Ta också upp med BM om din ICKE hjälpsamma sambo! Han framstår som något som behöver tas i örat o bli en man...inte en pojke. Sen tänker jag att du ska prata med alla andar du har i din omgivning o söka hjälp o stöd där. Ta emot hjälpen.

Det där försökte jag med redan när jag var i jättebeslutsångest om jag skulle göra abort eller ej, psykologtider finns inte och kuratorn ringde upp mig och kvittrade glatt om att alla kan känna sig orolig när de är gravida och det är heeeelt normalt och så var det med det. Så inte mycket hjälp att hinna få där innan barnet måste va ute. :(
 
Har du någon i din närhet du litar på? Någon som kan följa med dig till förlossningen och som kan hjälpa dig den första tiden? Jag hade inte räknat med barnets pappa alls och planerat utifrån det både vad gäller hundarna, dig själv och bebisen.

Han beter sig verkligen helt vidrigt och jag blir så himla ledsen för din skull. Det är inte hans val hur barnet ska födas, det är din kropp och du bestämmer så länge det inte är tvunget för ditt eller barnets hälsa att göra andra val. Inser han inte att om du snittas kommer du med all sannolikhet att vara i sämre skick efter än vid en komplikationsfri vaginalförlossning? Även om du skulle bestämma dig för snitt, få ett datum osv. så kan det ändå hända saker som gör att planeringen går i stöpet. Barnafödande kan man liksom inte planera in och inte heller hur man mår efteråt. Jag mådde verkligen superbra efter det katastrofsnitt jag blev tvungen att göra men att gå ut med flera hundar, nej, det hade jag inte gjort direkt.

Jag förstår verkligen att du känner dig helt fast. Det gör man i ett sådant läge men det finns utvägar. Buke har ställt upp på konstigare saker förut.

Ta hand om dig :heart
 
Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan ha varit i somras?- om ifall jag skulle avsluta graviditeten eller köra på, så jag chansar på att få ta del av era råd även denna gång. (Är fortfarande enormt tacksam för all hjälp jag fick då och hade tänkt skriva i den tråden om hit det gått men hittade den inte.. men jag valde att behålla tack vare ert stöd och det har varit helt rätt beslut för mig.)

Problemet är att jag upplever väldigt dåligt stöd av pappan i det hela. Jag har haft en tung graviditet där jag fick åka in akut till förlossningen redan mycket tidigt, har blivit sjukskriven på grund av just att det var risk för att bebis skulle komma alldeles för tidigt, dessutom har jag haft rejäl foglossning och en del annat. Vi bor isär egentligen men han har tagit semester och åkt hit för att hjälpa till, och jag är väldigt tacksam för det, men han hjälper liksom till med det han tycker.. Det är sån ständig negativitet att jag blir mer och mer övertygad om att jag trots mina krämpor hade klarat mig bättre själv. Jag har hundar vilket jag haft sedan vi träffades, men det är ett ständigt tjat om att mitt val att ha hund har satt mig i den här sitsen att jag behöver hjälp, att han minsann inte valde att ha hund osv. Hittills har han tagit dem på morgonrunda (jag kräks fortfarande på morgonen och det är tyngst för mig då) mindre än fem gånger i vinter så det är inte så att jag ber om hjälp ofta, och han går bara runt huset med dem, är det kasst väder vänder han och går in så jag måste ut med dem ändå efter en stund. Sen har han tagit dem dagtid av och till vilket varit jätteskönt förstås. Sen kan jag tycka att ta ut ett par hundar en 5-minuter ett par gånger om dagen borde kunna vara nåt man gör för sin höggravida tjej men jag får ständigt höra hur jobbiga hundarna är och hur dumt det är att jag har dem när jag nu ska föda barn.

Jag va på läkarbesök angående förlossningen innan i veckan. Jag är rätt förlossningsrädd antagligen mest för att jag har en del annat i bagaget (övergrepp) som gör att de erbjuder mig snitt om jag vill ha det, men både jag och läkaren tyckte nog det var bäst om jag fick försöka vanligt först och sen kan jag få ha rätten att avbryta och gå till snitt om det inte fungerar för mig (jag har en sjukdom som gör att organen växer ihop i den delen av kroppen så de vill inte operera där i onödan). Det landade inte så väl hos mannen som inte vill ta ansvar för hundarna när jag är på förlossningen (han tänker inte stanna där verkar det som, även om han får, och det skyller han på hundarna men han säger verkligen aldrig att han VILL stanna). Så han tycker att för att han ska slippa fixa hundarna så måste vi ha ett bestämt datum för förlossningen så jag kan köra och lämna dom innan och sen åka till sjukhuset. Han vill bestämma sjukhus också som det ska göras på (vi har två som är nära och jag vill helst det ena men han vill det andra för att det ligger närmare hem). Blev bara så ledsen. :cry: Det är så stort för mig, och skrämmande, det här att föda barn. Jag hade velat ha nån som klappar på mig och säger att det här fixar vi och det här kommer gå bra. Jag vet att ni tänker säkert att jag är otydlig och sådär och det kanske jag är, men jag har försökt allt jag kan att förklara att jag behöver stöd. Blev så ledsen idag att jag grät och stängde in mig, fick panik över att känna mig tvingad till snitt, och det är ändå inte nog för honom om jag går med på det för förlossningen kan dra igång på fel dag och då måste han ändå rasta hundarna och det är inte nåt han vill.. Det knäppa är att förr sa han alltid att det är klart han hjälper till om jag blir sjuk eller så. Nu går jag med hans barn i mage och får höra varje dag hur dålig jag är, att han aldrig tänker hjälpa till mer under sitt liv när barnet är ute osv. Det knäppaste är att ena hunden har jag velat omplacera (den enda som är krävande) men det fick jag inte för att det är hans favorit. Han kan tänka sig att rasta henne men inte dom andra. Men inte på morgonen då.. Så jag tar hand om hunden och aktiverar när jag orkar och betalar allt för den men får inte sälja den för det är hans favorit.

Förlåt så mycket för gnäll och jag förstår att det här blev jätterörigt, men vad ska jag göra.. Jag har betänketid till onsdag nästa vecka om jag ska bokas in för snitt och jag känner mig jättepressad, samtidigt har han ju rätt i att han kanske kommer behöva hjälpa till med hundarna, fast jag har flera hundvakter att ringa och svärmor erbjudit sig att hjälpa till. Men det duger inte. Jag vill inte tvingas opereras när jag vet att det kan bli dåligt för min hälsa, samtidigt så är jag ju rädd så visst det har väl sina fördelar.. jag tror inte han kommer vara nåt stöd i förlossningsrummet, han vill egentligen inte vara med där alls men han har förstått att han måste om det blir så. Jag är bara så rädd, ledsen, och slutkörd och så nere av att ständigt få höra att jag satt mig i en dålig sits som har djur och det är mitt eget fel och jag kan bara känna att snälla någon jag behöver höra förslag på hur det kan lösas istället för att bara få höra hur kass jag är och att jag måste göra som han vill. Har funderat på om jag kan klara det själv men har precis sålt min lägenhet och ska flytta in i hans tillfälligt under närmaste tiden (det lät så bra i början, att jag skulle sälja mitt och magasinera mina saker och bo där i början så han kunde hjälpa till) så det går liksom inte, jag är fast. :( Vecka 35 och så himla fast.. Han vill inte att jag är kvar på bb heller pga hundarna, hans mamma har sagt att man är bara på bb max en dag och åker hem typ samma dag som man föder om det inte är på natten så han förväntar sig att jag gör det oavsett om det blir snitt eller vanligt. Så jag känner en himla oro för det med, att behöva kasta mig hem även om barnet eller jag inte är i skick. :cry:

Men självklart ska du föda på det sätt du önskar och inte bli tvingad till något. Jag tycker inte din pojkvän verkar snäll med dig och i dina kläder skulle jag söka annan hjälp med hundvakteri. Jag har både snittats och fött vaginalt och jag hade inte orkat gå ut på några hundpromenader i nära tidsrymd till snittet. Efter vad du skrivit hade jag absolut inte vågat räkna med någon hjälp av pojkvännen efter förlossningen vilket gör det ännu viktigare att du själv är i så bra skick som möjligt och att du kan ligga kvar så länge att du verkligen känner att du är frisk nog att sköta om dig och bebisen!
 
Är inte säker efter att ha läst din text men är ni ihop som ett par?

Om ni är ett par vill du verkligen fortsätta vara ihop med honom?

Självklart är det du som bestämmer om det blir snitt eller inte.

Sen lär du antagligen behöva mycket mer hjälp med hundarna efter ett snitt än efter en vanlig förlossning (mitt snitt var helt okomplicerat men gå ut på promenad med hundarna var inget jag ville göra de första veckorna).

Vi är ett par.. fast det känns inte så just nu. Känner mig enormt ensam i det här :( Och hade jag inte varit gravid hade jag verkligen tyckt det varit läge att ta en paus åtminstone eller göra slut. Jag hade aldrig skaffat barn med någon som behandlat mig så här innan. Jag upplevde honom som snäll förr om åren men ju svagare jag har blivit under graviditeten så har en riktigt ful sida kommit fram. Jag är säkert överkänslig med alla hormoner men aldrig att jag nånsin tänkt om honom tidigare att han är elak. Har alltid tyckt han är en snäll människa om än ibland omogen för att vara snart 40, men de här gliringarna jag får nu.. Om jag lägger mig och sover efter jobbet väcker han mig efter en stund när han inte tycker att jag ska sova mer, till exempel. Gärna genom att släppa ut hundarna så att jag måste rusa ut efter dem till exempel, inte för att de måste gå ut just då utan för att han tycker att jag inte ska sova. Men jag sover väldigt dåligt om nätterna och behöver vila dagtid men det irriterar honom. Jag är sån att jag hellre duschar kvällstid än på morgonen och då är jag smutsig. Jag diskar hellre kvällstid när jag ändå lagar mat men får skäll om jag inte gör sånt på morgonen för det är då han tycker det ska göras, och jag får jämt höra hur jag ska leva när jag är hos honom och att då ska hundarna bo i en bur. Vi har alltså varit sambos tidigare men fick skaffa separat på grund av jobb, och då var det inga problem alls. Jag vet inte var den här människan kommer ifrån, vem grälar på sin höggravida tjej varenda dag, vem hotar med att sätta hennes hundar i en liten bur, vem tvingar någon att operera sig när de inte vill?? :cry:
 
Vi är ett par.. fast det känns inte så just nu. Känner mig enormt ensam i det här :( Och hade jag inte varit gravid hade jag verkligen tyckt det varit läge att ta en paus åtminstone eller göra slut. Jag hade aldrig skaffat barn med någon som behandlat mig så här innan. Jag upplevde honom som snäll förr om åren men ju svagare jag har blivit under graviditeten så har en riktigt ful sida kommit fram. Jag är säkert överkänslig med alla hormoner men aldrig att jag nånsin tänkt om honom tidigare att han är elak. Har alltid tyckt han är en snäll människa om än ibland omogen för att vara snart 40, men de här gliringarna jag får nu.. Om jag lägger mig och sover efter jobbet väcker han mig efter en stund när han inte tycker att jag ska sova mer, till exempel. Gärna genom att släppa ut hundarna så att jag måste rusa ut efter dem till exempel, inte för att de måste gå ut just då utan för att han tycker att jag inte ska sova. Men jag sover väldigt dåligt om nätterna och behöver vila dagtid men det irriterar honom. Jag är sån att jag hellre duschar kvällstid än på morgonen och då är jag smutsig. Jag diskar hellre kvällstid när jag ändå lagar mat men får skäll om jag inte gör sånt på morgonen för det är då han tycker det ska göras, och jag får jämt höra hur jag ska leva när jag är hos honom och att då ska hundarna bo i en bur. Vi har alltså varit sambos tidigare men fick skaffa separat på grund av jobb, och då var det inga problem alls. Jag vet inte var den här människan kommer ifrån, vem grälar på sin höggravida tjej varenda dag, vem hotar med att sätta hennes hundar i en liten bur, vem tvingar någon att operera sig när de inte vill?? :cry:

Men vilket svin. Inget att behålla.
 
Jag kan inte ha hundar boende hos mig då vi har katt men bor vi i samma stad ( Norrlands kustland) kan jag hjälpa med lunch samt kvällspromenader under din BB-tid.

Bor söderut men tusen tack för att du ens tänkte tanken! :heart

Måste sova på det här och börja tänka desperata plan b och c typ, hur jag ska kunna lösa det här på annat sätt utan att vara beroende av mannen. Han kommer bli ursinnig om jag tar upp det med honom men jag får nog försöka lösa nåt och sen om det går berätta för honom när jag redan kommit på något.. eller blir han tacksam att han slipper, jag vet inte.
 
@Panik
Det är DIN kropp. DU har rätt till att själv välja om du vill bli snittad eller föda vaginalt. Om ett snitt dessutom är en risk för din hälsa ska han verkligen inte lägga sig i, det är inte han som sen ska leva med eventuella komplikationer.

Har du möjlighet att lösa hjälp med hundarna på annat håll, gör det. Jag vet att det kan ta emot och man känner sig som en belastning men här handlar det även om vad som är bäst för dina hundar och det låter inte som din partner är den personen. Jag vet inte vart i landet du bor men kanske finns det nån på buke som har tid att hjälpa till med rastningen? Jag bor i av Småland, skicka gärna ett PM om det kan vara så att vi kanske bor i samma del av landet. Kanske kan jag hjälpa till eller vet någon annan närmare dig.

Och den där karln du har, jag tror att du klarar dig bättre utan den energitjuven! :rage: Vilket satans rötägg!
Du ska ha en stor kram som är så stark, som ifrågasätter istället för att bara göra som han säger.
 
Vi är ett par.. fast det känns inte så just nu. Känner mig enormt ensam i det här :( Och hade jag inte varit gravid hade jag verkligen tyckt det varit läge att ta en paus åtminstone eller göra slut. Jag hade aldrig skaffat barn med någon som behandlat mig så här innan. Jag upplevde honom som snäll förr om åren men ju svagare jag har blivit under graviditeten så har en riktigt ful sida kommit fram. Jag är säkert överkänslig med alla hormoner men aldrig att jag nånsin tänkt om honom tidigare att han är elak. Har alltid tyckt han är en snäll människa om än ibland omogen för att vara snart 40, men de här gliringarna jag får nu.. Om jag lägger mig och sover efter jobbet väcker han mig efter en stund när han inte tycker att jag ska sova mer, till exempel. Gärna genom att släppa ut hundarna så att jag måste rusa ut efter dem till exempel, inte för att de måste gå ut just då utan för att han tycker att jag inte ska sova. Men jag sover väldigt dåligt om nätterna och behöver vila dagtid men det irriterar honom. Jag är sån att jag hellre duschar kvällstid än på morgonen och då är jag smutsig. Jag diskar hellre kvällstid när jag ändå lagar mat men får skäll om jag inte gör sånt på morgonen för det är då han tycker det ska göras, och jag får jämt höra hur jag ska leva när jag är hos honom och att då ska hundarna bo i en bur. Vi har alltså varit sambos tidigare men fick skaffa separat på grund av jobb, och då var det inga problem alls. Jag vet inte var den här människan kommer ifrån, vem grälar på sin höggravida tjej varenda dag, vem hotar med att sätta hennes hundar i en liten bur, vem tvingar någon att operera sig när de inte vill?? :cry:
Det låter inte som ett sunt förhållande.

Tycker nog absolut att du borde fundera på plan B och C. Gör det helst innan barnet är fött.
Var i landet (ungefär) bor du?
 
Bor du i Skåne/småland/halland så kan vi säkert ha hundarna här, hör av dig om det är så.
Ang. kejsarsnitt så även om allt är bra så kommer du inte kunna gå några direkta promenader som vanligt första veckan utan det blir en hel del ansvar på honom med både barn och hundar... Jag är snittad 3 ggr, första gången gick bra, andra gången gick inte bra och 3:e gången gick bättre.
Hade jag kunnat välja hade jag valt att kunna få en vanlig förlossning, och jag tycker att om du inte känner dig säker med kejsarsnitt, så be om hjälp av bm. Jag gick hos en specialistbarnmorska andra gången och fick mkt hjälp och stöd. Nu gick det inte naturligt den gången heller, men vi gav det iaf ett försök. Funkar det inte naturligt så går det ju alltid att snitta. Och välj ett sjukhus du känner dig bekväm med! Det har stor betydelse för dig själv!
Lätt att säga förvisso, men skit i honom. Det är inte han som ska föda.
Och som sagt, behöver du hjälp med hundarna och bor i närheten så hör av dig :)
 
Men usch vad jag lider med dig! Det är jättejobbigt att vara gravid och man behöver all stöttning man kan få. Det är minst lika jobbigt även när barnet väl har kommit, om än på andra sätt, och även då behöver man stöd...
Det går inte att säga hur andra ska leva sitt liv och framförallt inte hur andra ska göra med sin kropp. Du ska såklart välja det upplägg för förlossning som DU vill med DIN kropp, det är en stor, häftig och jobbig grej att föda barn! Jag säger som de andra, skriv ut ungefär var i landet du bor, jag kan säkert hjälpa till med hundarna om du är i närheten och de är snälla med andra hundar.
 
Bor i Umeå och finns du i närheten kan jag inte ta hundar men absolut även jag hjälpa till med promenader mm med hundarna.

Din sk karl låter som ett skämt! Har han läst på om kejsarsnitt överhuvudtaget? Det är en stor bukoperation och att ta den för att du ska kunna gå ut med hundarna SNABBARE är väldigt optimistiskt de i min närhet som gjort snitt har förvisso mått bra men de 2-3 första dagarna har hundpromenader inte varit aktuellt överhuvudtaget.

Kan du på något vis börja försöka fixa egen bostad /ställa dig i bostadskö så gör det NU! Om han inte skärper till sig är det betydligt lättare att bo själv med bebis än med bebis OCH en jättebebis med orimliga krav. Han är ju elak på ren svenska som väcker dig när du sover för att HAN tycker du sovit tillräckligt är det han som har en bebis som växer i magen och snart ska mata en bebis dygnet runt? (räknar inte med honom i det heller som han verkar uppföra sig nu).

Diska mm görs när man orkar, kräks man och har foglossningar är det inte prio ett.

Jag blir så jäkla upprörd av att det du skriver så fruktansvärt oempatiskt mot en som inte mår bra.
 
Vi är ett par.. fast det känns inte så just nu. Känner mig enormt ensam i det här :( Och hade jag inte varit gravid hade jag verkligen tyckt det varit läge att ta en paus åtminstone eller göra slut. Jag hade aldrig skaffat barn med någon som behandlat mig så här innan. Jag upplevde honom som snäll förr om åren men ju svagare jag har blivit under graviditeten så har en riktigt ful sida kommit fram. Jag är säkert överkänslig med alla hormoner men aldrig att jag nånsin tänkt om honom tidigare att han är elak. Har alltid tyckt han är en snäll människa om än ibland omogen för att vara snart 40, men de här gliringarna jag får nu.. Om jag lägger mig och sover efter jobbet väcker han mig efter en stund när han inte tycker att jag ska sova mer, till exempel. Gärna genom att släppa ut hundarna så att jag måste rusa ut efter dem till exempel, inte för att de måste gå ut just då utan för att han tycker att jag inte ska sova. Men jag sover väldigt dåligt om nätterna och behöver vila dagtid men det irriterar honom. Jag är sån att jag hellre duschar kvällstid än på morgonen och då är jag smutsig. Jag diskar hellre kvällstid när jag ändå lagar mat men får skäll om jag inte gör sånt på morgonen för det är då han tycker det ska göras, och jag får jämt höra hur jag ska leva när jag är hos honom och att då ska hundarna bo i en bur. Vi har alltså varit sambos tidigare men fick skaffa separat på grund av jobb, och då var det inga problem alls. Jag vet inte var den här människan kommer ifrån, vem grälar på sin höggravida tjej varenda dag, vem hotar med att sätta hennes hundar i en liten bur, vem tvingar någon att operera sig när de inte vill?? :cry:
Inte någon som är snäll.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 426
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 585
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp