G

Gerbillus

Jag köpte två paprikaplantor idag och satte i varsin kruka på balkongen. Har haft tomater förut och lyckats "sådär". Och eftersom de tog 79 kr/kg i affären för paprikan så tänkte jag : varför inte? Hur ska jag nu sköta dem? Balkongen är i söderläge men med möjlighet till dagsskugga bakom tygskyddet för räcket. Ska de stå i fullsol eller i halvskugga? Ska de vara blöta jämt eller torka upp däremellan? Hjälp snälla om ni kan! :love:
 
Sv: Paprika

Mina tre små plantor står på balkongen och har endast skugga de första tre sol-timmarna kanske, sen sol hela dagen och kvällen, eller ja, sålänge som solen är uppe :D
Jag vattnar dem ca 1 gång/dag ganska regält.

Vet inte om det är så de bäst sköts, men så gör jag och de lever än :p
Lycka till!
 
Sv: Paprika

Mycket sol och mycket vatten. Vet att mamma ibland vattnar tomater och paprika 2 ggr per dag.
 
Sv: Paprika

Mycket gödning vill de ha oxå för att få riktigt mycket frukt, å snåla inte med krukmåtten, de vill inte bo för trångt!
 
Sv: Paprika

Tack allihop för så bra svar! :bow:
Jag flyttar dem genast så de får mer sol och ska försöka följa råden om vatten och gödning. De har iallafall överlevt natten! Phu!
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp