Paradis/Aladdin-askarna, vad tycker ni om dem?

Har Marabou ändrat för mycket i Paradis/Aladdinaskarna?

  • Ja

    Röster: 95 83,3%
  • Nej

    Röster: 19 16,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    114
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
Tänkte köpa en Paradis idag men kollade på baksidan och såg ca 2 praliner som jag gillar, resten var konstiga smakblandningar. Nån hade salt hallonfyllning, om jag minns rätt. :yuck:

Jag tycker de har gått bananas med att ändra pralinerna, så har slutat köpa.
Vad var det för fel på de gamla vanliga pralinerna ... saknar dem.
 
Jag tycker om alla praliner i Paradis/Aladdin utom just hallon/lakrits och jordgubbscreme. Är dock inte så mycket för Marabous nougat eller tryffel generellt sett och de flesta praliner innehåller ju det, så jag köper hellre någon annan pralinask. Saknar körsbär i likör, men gillar apelsin/kanel, kokoskola och höstnougat.

Vilka praliner saknar du, @Rosett? Och ni andra som tycker att askarna förändrats för mycket?
 
Har ingen uppfattning om dem åt som barn när det fanns hemma men aldrig köpt själv. Vunnit någon på Liseberg men det är nog mer än 20 år sen. Gillar däremot chokladask från Anthon Berg.
 
Röstade ja men alltså... Problemet är ju inte att de ändrat för mycket utan att de ändrat fel. Det fanns så lite gott redan från (min) början, och så byter de ut de goda bitarna till snusk?

Jag kommer på mig själv med att vilja köpa en ask men låter bli för att det bara är pärlnougaten jag vill ha :cautious:
 
Vi fick en Aladdin på jobbet häromdagen och det var helt klart inte mycket som var ätligt. Jag tror det var 3 praliner som jag gillar och 1 som går att äta. Nej jag köper dem aldrig då de är både dyra och har ointressant innehåll.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 265
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är morgon, och jag sätter mig i bilen för att köra till jobbet. Jag har för länge sen slutat bry mig om klockan. Ingen på jobbet...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: A_NN_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp