Parar sig trots sterilisering?

Jettan

Trådstartare
Ja, så konstigt är det... Min hona är steriliserad, och jag är tämligen säker på att det blev ordentliget gjort eftersom det blev komplikationer och var så illa däran att de fick öppna upp henne och göra rent en gång till...

Nu är hon två år och vi har flyttat till landet, så nu får hon vara ute lite när vi är hemma (hon har nervskada, därav begränsad utegång). Grannen har en hankatt som länge suttit och väntat på att vår flicka ska få komma ut. Nu härom veckan fick de träffas och då började de para sig!!!:eek:

Hannen ska enligt grannen också vara kastrerad och min hona borde ju inte ens vara intresserad??? Jag fattar inget???:confused: Bör jag vara orolig för att något är fel, eller kan det hända att kastrerade katter parar sig "för skojs skull"?
 
Sv: Parar sig trots sterilisering?

Det är inget att vara orolig för. Min hona är också kastrerad (gissar att det är det din också är, sterilisering är väldigt ovanligt) och hon parar sig villigt med min hankastrat nu på vårkanten:D Hannen är gammal avelshanne så han vet ju hur man gör och honan njuuuuuter när han hoppar upp och biter henne i nackskinnet:o
 
Sv: Parar sig trots sterilisering?

Parning hos djur är ju ofta en dominanshandling. Hundar parar sig ju ibland med folks ben - för att hävda sig eller försöka göra det i alla fall. Om de båda är kastrerade så finns det ungefär noll chans att det blir något av det, om de inte är väldigt, väldigt nykastrerade :p
 
Sv: Parar sig trots sterilisering?

Parning hos djur är ju ofta en dominanshandling. Hundar parar sig ju ibland med folks ben - för att hävda sig eller försöka göra det i alla fall. Om de båda är kastrerade så finns det ungefär noll chans att det blir något av det, om de inte är väldigt, väldigt nykastrerade :p

Att djur parar sig (penetrerande) och torrjuckar mot ett ben är två vitt skilda saker och har inget med varandra att göra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 013
Senast: Efwa
·
Katthälsa Veterinären ska kontaktas i morgon (min vet har lördagsöppet :). Tänkte mest få råd i kväll....eller tankar. Min vildkatthona jag...
Svar
9
· Visningar
2 220
Senast: Mynta2
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: Sand
·
P
Katthälsa Vi har 5 katter hemma, 3 hanar och två honor. De är bondkatter allihopa. Två av katterna är ättlingar till en långhårig vildkatt som min...
2
Svar
36
· Visningar
5 601
Senast: elinairina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp