EmmaBovary

Trådstartare
Finns det några doftkunniga här som skulle kunna komma med lite förslag? Jag är på jakt efter någon ny parfym att variera med, stått på Kicks och luktat runt idag, men utan något som helt intressant resultat. För tillfället har jag CLEAN Warm Cotton och Gwen Stefani Lamb. Jag tycker om dessa, speciellt Warm Cotton, men är ute efter något att variera med. Parfymen får gärna påminna om dessa, men den får INTE lukta markant av vanilj helst inte påminna om Cool Water Perfume av Davidoff, det sistnämnda kanske inte är ett lika självklart exempel för andra, men jag tycker att nästan alla parfymer påminner om den idag. Jag vill ha en "varm" och "pudrig" doft, gillar saker som luktar liknande Warm Cotton, men uppskattar även ros. Hjäääälp!
 
Hugo Boss Nuit Intense kanske kunde vara något? Den beskrivs som en varm doft och vad jag kan se ingen vanilj i sikte! Min kompis har parfymen och den doftar underbart på henne (men inte på mig buhu) den känns varmt kvinnlig med lite tyngd utan att bli för tung utan kan funka både dag och kväll beroende på hur mycket man använder :)
 
Den ska jag absolut lukta på med den beskrivningen i åtanke, det är en svår balansgång det där att uppskatta lite tyngd i doften utan att den ska vara för söt, det blir lätt tantigt istället ;)
 
Vidare så vill jag fråga er som har erfarenhet av Agent Provocateurs parfymer. Det låter som om de skulle kunna vara varma och pudriga hela bunten, men min fråga är om de brukar ha en underton av vanilj?
 
Tänkte tipsa om en till, men hittade vanilj i basnoten på YSL manifesto haha.
Inget jag känner dock!
 
Nej, ibland lyckas de allt med att bädda in vaniljbasen utan att den blir så framträdande :) så det kanske inte jag känner heller. Egentligen tycker jag att vanilj luktar gott, men jag kan inte hantera att bära det som parfym, börjar alltid må illa om det är för påtagligt :D
 

Liknande trådar

Äldre Finns det något sätt/internetsida att leta efter parfym efter innehåll? Jag har några favvodofter som alla kostar en slant och kan...
Svar
9
· Visningar
829
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp