Paris! Era tips är välkomna!

Unafraid

Trådstartare
Kommer befinna mig i Paris torsdag-fredag. Prognosen säger +26 och regn :p vi är inte intresserade av att trängas i Louvren eller Eiffeltornet. Funderar på att besöka katakomberna, har någon varit där?

Har någon tips på en riktigt bra restaurang som har seafood? Eller Paris bästa sniglar? :D
 
Kommer befinna mig i Paris torsdag-fredag. Prognosen säger +26 och regn :p vi är inte intresserade av att trängas i Louvren eller Eiffeltornet. Funderar på att besöka katakomberna, har någon varit där?

Har någon tips på en riktigt bra restaurang som har seafood? Eller Paris bästa sniglar? :D
Favorit är en kvarterskrog La Tete a Toto som ligger nära Place de la Nation.

Med barn och regn var Aqua Boulevard, med inomhusbad utan turister en hit.
 
Favorit är en kvarterskrog La Tete a Toto som ligger nära Place de la Nation.

Med barn och regn var Aqua Boulevard, med inomhusbad utan turister en hit.
Tillägg, är bara jag och sambon så alla ställen med många barn kommer undvikas! :laugh:

Tack för tipsen!
 
Kommer befinna mig i Paris torsdag-fredag. Prognosen säger +26 och regn :p vi är inte intresserade av att trängas i Louvren eller Eiffeltornet. Funderar på att besöka katakomberna, har någon varit där?

Har någon tips på en riktigt bra restaurang som har seafood? Eller Paris bästa sniglar? :D

Det finns ett militärmuseum (eller krigsmuseum eller äh det har förmodligen ett bättre namn) som jag tyckte var intressant att besöka och inte alls lika mycket folk som på Louvren. Men vad jag kommer ihåg av Louvren så var det mest Mona Lisa rummet som var hyfsat trångt, annars har jag inget minne av att vi trängdes särkilt mycket.

Jag tyckte också det var kul att gå på Champs-Élysées (Ja jag googlade och copy-pastade in namnet nu) och bara känna mig extremt turistig och kolla på alla dyra affärer som finns där haha.
 
Det finns ett militärmuseum (eller krigsmuseum eller äh det har förmodligen ett bättre namn) som jag tyckte var intressant att besöka och inte alls lika mycket folk som på Louvren. Men vad jag kommer ihåg av Louvren så var det mest Mona Lisa rummet som var hyfsat trångt, annars har jag inget minne av att vi trängdes särkilt mycket.

Jag tyckte också det var kul att gå på Champs-Élysées (Ja jag googlade och copy-pastade in namnet nu) och bara känna mig extremt turistig och kolla på alla dyra affärer som finns där haha.
Krigsmuseum kan min sambo säkert gilla! Jag har varit på Louvren och kommer ihåg att vi köade mycket den gången, tänkte undvika att göra det igen. :)
 
Kommer befinna mig i Paris torsdag-fredag. Prognosen säger +26 och regn :p vi är inte intresserade av att trängas i Louvren eller Eiffeltornet. Funderar på att besöka katakomberna, har någon varit där?

Har någon tips på en riktigt bra restaurang som har seafood? Eller Paris bästa sniglar? :D

Om ni är intresserade av att gå på guidad tur rekommenderar jag discover walks. De har gratis guidade turer där man betalar guiden det man tycker det är värt i slutet av turen. Vi var väldigt nöjda och fick många bra personliga tips av guiden bland annat på små restauranger som vi aldrig hittat till själva. Tyvärr är det för länge sen nu så jag har inte kvar några namn på restaurangerna. Observera att ni behöver boka även de turer som är gratis.

https://www.discoverwalks.com/tour/type/free-tours/?town=paris-walking-tours
 
Jag har varit nere i katakomberna för några år sedan. Rätt så långa köer för att komma in även fast vi var där tidigt på morgonen, då var det i alla fall begränsat antal personer som kunde vara nere samtidigt.
Intressant och väl värt ett besök, även om det är rätt så makabert.
 
Om ni är intresserade av att gå på guidad tur rekommenderar jag discover walks. De har gratis guidade turer där man betalar guiden det man tycker det är värt i slutet av turen. Vi var väldigt nöjda och fick många bra personliga tips av guiden bland annat på små restauranger som vi aldrig hittat till själva. Tyvärr är det för länge sen nu så jag har inte kvar några namn på restaurangerna. Observera att ni behöver boka även de turer som är gratis.

https://www.discoverwalks.com/tour/type/free-tours/?town=paris-walking-tours
Spännande! Tack!
Jag har varit nere i katakomberna för några år sedan. Rätt så långa köer för att komma in även fast vi var där tidigt på morgonen, då var det i alla fall begränsat antal personer som kunde vara nere samtidigt.
Intressant och väl värt ett besök, även om det är rätt så makabert.
Okej, då vet vi att det är bra att vara morgonpigga, tack!
 

Liknande trådar

Fritid På grund av jobbyte kommer jag troligen att få en lång sommarsemester (:banana:), vilket jag så klart vill ta vara på. Jag har aldrig...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: Lia_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: Bapelsin
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 049
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp