FirstYellow

Trådstartare
Jag och min man ska åka på bröllopsresa i Paris om några månader och jag behöver lite tips!
Vi har varit i Paris tidigare och sett Eiffeltornet, Louvren, Sacré-Coeur och många av de där vanliga turistmålen. Nu är vi ute efter att upptäcka stan lite mer men det finns ju så mycket! :D
Vi kommer bo nära Eiffeltornet och går gärna mycket eller åker tunnelbanan.

Har ni tips på bra saker att tänka på, platser att undvika, restauranger man bara måste besöka eller trevliga shoppinggator som inte är Champs Elysees. :) Trevliga cafeér? Är det värt att ta en afternoon tea på Ladurée till exempel?
Ja såna saker - allmänt bli förälskad i staden ännu mer och få en romantisk bröllopsresa med härliga upplevelser, vad får man inte missa? :heart
 
Jag skulle säga, undvik alltför utpräglade turistområden. Jag skulle undvika Champs Elysees och Eifeltornet och Louvren etc.
Personligen älskar jag Marais och bor alltid där. Finns massa bra barer och restauranger plus bra shopping där. Bra utbud på vintage också!
Mitt tips är att äta på Le Petit Marche, en charmig kvarterskrog med väldigt bra mat. Deras canard är galet god!
 
Jag skulle säga, undvik alltför utpräglade turistområden. Jag skulle undvika Champs Elysees och Eifeltornet och Louvren etc.
Personligen älskar jag Marais och bor alltid där. Finns massa bra barer och restauranger plus bra shopping där. Bra utbud på vintage också!
Mitt tips är att äta på Le Petit Marche, en charmig kvarterskrog med väldigt bra mat. Deras canard är galet god!

Vi kommer nog undvika allt turistaktigt utom Eiffeltornet eftersom vi kommer bo så nära. :)
Tack för tips! Skriver upp Marais och Le Petit Marche. :)
 
Jag föredrar nog också Marais.
Favoritplatsen att besöka, efter vissa klassiker som jag tycker att man ska se iallafall en gång, är Centre Pompidou. Sedan är den botaniska trädgården väldigt trevlig.
 

Liknande trådar

Fritid På grund av jobbyte kommer jag troligen att få en lång sommarsemester (:banana:), vilket jag så klart vill ta vara på. Jag har aldrig...
Svar
4
· Visningar
612
Senast: Lia_
·
Äldre Nu så, ska hon som duschar i en hink i Afrika ta med sin kära mor till Paris, och då har jag fått för mig att nu ska det f-n vara...
Svar
19
· Visningar
1 892
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp