Bukefalos 25 år!

Parningar - hur många?

F

Fjunet

Hur många gånger är det normalt att nymfkakaduor parar sig? Är en gång dagligen normalt? Jag börjar ana att mina är nymf-omaner :crazy: :D

T

TIGERHEART

Det var våra också! Pippade dagarna i ända, vewt inte vad som anses normalt för dem, men våra höll på jämt!
Gav bort dem till slut då de ständigt satt och skrek så det skar i öronen!

/TIGERHEART

F

Fjunet

Då vet jag vad jag har att se fram emot (dagliga pippningar). Skrikeri beror på något annat.

T

TIGERHEART

Ja, vår hane var en pitbull i fågelförpackning oc´h trodde att han ägde hela lägenheten! Så fort någon gick in i vardagsrummet där buren stod satyte han igång ett obeskrivligt oväsen. Speciellt när honan ruvade ägg eller hade ungar var han värre än en huggorm och flög på händerna omedelbart om jag skyulle fixa något i buren, tex fylla på mat, så det var handskar på som gällde! Sådana elakingar orkade vi bara inte med, så de fick fortsätta som avelsfåglar hos en ny ägare. Men det var rysligt intressant att se dem föda upp sina ungar!
Vad gäller ljudnivån så hade de dock ett helt annat, lågmält ljud för sig när de utövade sina sexakter och ljudet avslöjade dem varenda gång! Ha ha!

Nu har vi bara vårt undulatpar kvar, men de går inte i avel utan tjänstgör bara som urgoa sällskapsfåglar. Speciellt honan är väldigt tam och tillgiven, orädd och nyfiken och gör ALLT för att få uppmärksamhet.Hennes specialitet är att locka fram någon lättlurad typ till buren, som hon sedan kan hugga i näsan! :rofl: Hon är en äkta bitchig undulattjej! Hannen är däremot lika tuff som Nalle Puhs Nasse! :angel:

/TIGERHEART

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det ju dags för Trolla att paras (tänk att tiden går så fort det var ju nyss jag hämtade hem henne :) ) Självklart har ju...
Svar
7
· Visningar
349
Hundavel&Ras Hur lätt/svårt är det att missa att en tik löper? En bekant hade sin hane hos en dagmatte som har en tik och där blev, enligt dagmatten...
2
Svar
24
· Visningar
1 612
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver om det jag tänkte idag så vill bara säga så ni vet att jag menar INTE ALLS att man inte får skriva om såna här saker...
Svar
14
· Visningar
773
Foder&Strö Ja, det är väl inte höst än. Men snart så! Då flyttar mina hästar till vinterlösdriften och börjar fodras med hösilage. Jag tycker det...
2
Svar
35
· Visningar
2 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Varför behöver mvc veta antal aborter?
  • Tankar om vän
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar