parson russell eller jack russel, skillnad?

mian

Trådstartare
Jag har tidigare fått ta bort min älskade lille vän, kommer alltid att minnas honom och älska honom.
Han var en Jack russel (hög ställd), ett riktigt litet energiknippe.

Sitter jag i valpfunderingar och har hitttat underbara Parson valpar.:laugh:

Nu till min fråga- Vad är det för skillnad mellan en jack russell och en Parson russell?
Mer eller mindre jakt instikt? Har hört att en parson ska har större jaktinstinkt.

Att Parson är långbenta det vet jag, ungefär som en högställd jack.

Vad mer är skillnaden, har läst och läst men kan inte hitta något som specifikt skiljer dem åt.
Tacksam för all hjläp i denna djungel!:D
 
Sv: parson russell eller jack russel, skillnad?

Den största skillnaden är väl som du säger själv att Parson är betydligt större. Det skiljer nog en dm i mankhöjd om inte mer på en Parson Russell Terrier och en Jack Russell Terrier.

Min högst personliga åsikt är att jag tycker att Parson är mer hårda i skallen än JRT. En JRT är oftare mer följsam och arbetsvillig, men är också lite mer springiga i benen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 927
Senast: Otherside
·
L
Övr. Hund Ja nu är jag igång igen.... Börjar bli lite tjatig, men vad exakt är det för skillnad på Parson Russell Terrier och Jack Russell...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Lindyhop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp