Partisan II

Poisonous

Trådstartare
Har nu en liten brun kille som jag tar hand om som det sägs att han är e: Partisan II men jag kan inte hitta något om detta?
Är några av Partisans avkommor ej utsatta på blup?

Marabou heter pojken f.ö och är 7år
 
Sv: Partisan II

Har faktiskt inte den blekaste.

Cat: Jo har hittat honom på blup men Marabou finns som sagt inte där. så därför jag undrade :)
 
Sv: Partisan II

Troligtvis har man struntat i pass och då finns inte hästen (avkomman) med.
Pass kan den väl ha ändå men uppfödaren kanske inte har betalat avgifterna till hingstägaren och då får uppf. inget papper så avkomman kan registreras med stam.

TS: Har du kollat på mammans avkommelista?
 
Senast ändrad:
Sv: Partisan II

Vet inte vem mamman är. Har bara fått höra Partisan II, men ska snoka lite i stallet idag.
 
Sv: Partisan II

Har minsann lyckats komma över Partisan II på äldre dar. Still going strong kille för sin ålder. :D
 
Sv: Partisan II

Kul att höra att Partisan II har det gott! Får man fråga var han befinner sig? Har precis köpt en av hans avkommor och var inne hos förre ägearen för att höra om man kunde hälsa på min hingsts farsa, men hon sa att han såldes i våras (förre ägaren dog ju, en känd gammmal uppfödare m många föl på sin lista). Mycket fin kille! Min hingst är en kopia av farsan :-) Ska ID-kolla, chippa o regga nu, eftersom det inte är gjort.
 
Sv: Partisan II

Det var min svärfar som ägde Partisan II fram tills han dog. Hade varit skönt att veta var han nu finns, eftersom den person som köpte honom lovade att inte sälja honom vidare. Fick sedan höra att han hade legat ute på hästnet, för försäljning.
 
Sv: Partisan II

Han kan kanske vara efter Partisan II, men då är han inte uppfödd hos ägaren till hingsten. Jag ska kontollera i våra papper där hemma, men namnet stämmer inte med våra uppfödningar. Vilket år var din häst född? Du skriver att han är 7 år, då skulle han vara född 2005 om jag räknat rätt.
 
Sv: Partisan II

Har nu en liten brun kille som jag tar hand om som det sägs att han är e: Partisan II men jag kan inte hitta något om detta?
Är några av Partisans avkommor ej utsatta på blup?

Marabou heter pojken f.ö och är 7år

Har kontrollerat mina papper på uppfödningar från han som ägde Partisan II. Din häst kommer inte därifrån och det var inte väldigt många andra som betäckte med honom. Förmodligen är din häst registrerad av Svensk Hästavelsförening utan härstamning, för det är billigast och stammen har inte så stor betydelse på en valack.

Du kan ju Dna testa för att se om din häst är efter Partisan II. Partisan II är både blodtypad och DNA testad.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 545
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 528
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp