Party tema "fjortis"

LovingLife

Trådstartare
Hur skulle ni ha klätt er inför detta? Min första tanke är att ta på en för mörk foundation och ljusrosa läppstift, papper innanför bh:n etc..
Tips mottages tacksamt!^^
 
Hur skulle ni ha klätt er inför detta? Min första tanke är att ta på en för mörk foundation och ljusrosa läppstift, papper innanför bh:n etc..
Tips mottages tacksamt!^^


Plattat hår, tuperade på huvudet, foundation ( även på läpparna ist för rosa ), massa mascara, gärna någon rosa tajt urringad överdel och typ vita jeans eller kortkorta shorts. ;) mvh skrev bara hur jag själv klädde mig #13 år :o ;)

PS, absolut ingen foundation från där ansiktet slutar, inget på halsen ;)
 
Åh vilket kul tema :D

Jag hade plattat håret, tjockt lager foundation över ansiktet (och bara ansiktet!), massa bronzer, vit kajal, mycket mascara. Läpparna hade fått ett lager nude-läppstift, naturligtvis i fel nyans av nude... Och matt, ska det vara.

Superkorta jeansshorts och något löst sittande linne. Under det en bikinitopp, om det är nu under sommaren, annars med fördel vitt linne och färgstark bh under. Och så väldigt viktigt: keps. Tänk stor, fet keps med platt skärm. Det bör stå "Swag", "Yolo" eller möjligen "Obey" på den. Det är förresten inte helt fel med liknande text på linnet, heller. Såna där college-jackor verkar också vara inne, men de ska vara i bomull och gärna svart på kroppen och neonfärg på ärmarna.

Källa: Min 13-åriga bekantskap :up:
 
När jag hör fjortis tänker jag på någon som har kortkorta jeansshorts, extrem push-up, alldeles för mörk foundation med en tydlig rand vid käklinjen, antingen foundation på läpparna eller något annat väldigt ljust och mycket mascara, helst så de blir "spindelben".

När jag gick på högstadiet och värsta fjortistiden var, så hade nästan alla fjortisar även reflexväst på sig, som grädde på moset:eek::confused:
 
Superkorta jeansshorts och något löst sittande linne. Under det en bikinitopp, om det är nu under sommaren, annars med fördel vitt linne och färgstark bh under. Och så väldigt viktigt: keps. Tänk stor, fet keps med platt skärm. Det bör stå "Swag", "Yolo" eller möjligen "Obey" på den. Det är förresten inte helt fel med liknand
Superkorta jeansshorts och något löst sittande linne. Under det en bikinitopp, om det är nu under sommaren

Haha så ser jag ut dagligen på semestern och känner mig inte fjortis :D

Jag hade haft idomin på läpparna ovh skrivit yolo i pannan med svart tusch ist :)
 
Hur skulle ni ha klätt er inför detta? Min första tanke är att ta på en för mörk foundation och ljusrosa läppstift, papper innanför bh:n etc..
Tips mottages tacksamt!^^

Jag tänker supertight linne och synlig bh med mycket push, och mjuksbrallor i knallig färg (typ Juicy) och typ sneakers. Mycket viktigt med handväska till den outfiten också. ;)

Gärna fel form på ögonbrynen i alldeles för mörk färg, och var absolut inte sparsam med kajal och eyeliner. Tvätta inte bort sminket från dagen innan, då har du en finfin grund för tjocka spindelbensfransar :D
 
Gärna en peruk med med modell sönderblekt hår och gärna låga jeans så man bakifrån ser att man bär en stringtrosa som är högt uppdragen. Supercoolt :up::rofl:
 
Jag skulle säga som många andra föreslagit. För mörk foundation med tydlig kant. Ha foundationen även på läpparna. kajalpenna och för mycket mascara. Kläder tänker jag, för mörk bh och ljus topp, med mycket pushup. Jag tycker faktiskt att det blir roligare om man inte överdriver för mycket. utan försök verkligen att se ut som fjortisarna gör, utan att det blir för övertydligt!
 
Vitt linne (lite kortare modell) med svart bh under,jazzbyxor eller sånna där savannbyxor (?),benvärmare och platåskor.
Smink som övriga förslagit!
 
Vitt linne (lite kortare modell) med svart bh under,jazzbyxor eller sånna där savannbyxor (?),benvärmare och platåskor.
Smink som övriga förslagit!

Också född på 80-talet? :p

Outfiten hade varit komplett med ett par Buffalos till också. Alternativt Adidas/Fila-byxor.

Mvh Gammal som gatan.

(Jag hade nog kört som flera sagt med sminket, sen jeansshorts kortare än vaginan, oversize linne med neon-bh. Plattat hår och totalt felplockade ögonbryn.)
 
MNu vet jag inte om någon nämnt detta tidigare men... IDOMIN på läpparna! Och de vita corall-halsbanden,... :) Vitt linne, mycket push-up, spindelögofransar, vit kajal i inre kanten av ögonen samt vattenlinjen
 
Hmm,sant! (Åhhh vad gammal jag kände mig nu!!! :crazy:)
Också född på 80-talet? :p

Outfiten hade varit komplett med ett par Buffalos till också. Alternativt Adidas/Fila-byxor.

Mvh Gammal som gatan.

(Jag hade nog kört som flera sagt med sminket, sen jeansshorts kortare än vaginan, oversize linne med neon-bh. Plattat hår och totalt felplockade ögonbryn.)
Också 80-talist och minns detta mode med :eek:
Speciellt:
adidasbyxoe.jpg

Savannbyxor, magtröjor, buffalos, tuperat/våfflat hår, glittersmink...
Love it! :D (:eek: )

Men dagens fjortisar? Verkar vara kortkort, blingbling, kepsar, YOLO, #Hashtag och annat spännande :p Ett tag verkade det vara inne att måla en "kattnos" på näsan? :eek:
...och videobloggar...du kan ta med en liten filmkamera och prata i den som om du videobloggar hela kvällen? :D :rofl:
 
Var fjortis en gång på en maskeradhoppning years ago...
Vet inte om fjortisarna ser ut så fortfarande, men såhär såg jag i alla fall ut då;
- Mitt långa mörkblonda hår var halvt om halvt uppsatt i en toffs á lá skatbo-look
- På överkroppen hade jag ett way to urringat linne, med en 3 nummer för liten BH under (tänk push-up BH i A-kupa när man har D, och ett jätteurringat linne på det :angel:)
- På benen hade jag ett par mörkblå mjukisar tvinnade nertill och fastsatta med snoddar
- På fötterna hade jag ett par vita tygskor
 
Idominsalva på läpparna. Det är det enda jag minns att de hade. Själv körde jag på svart-och-svår-fjorton-år istället :o
 
Shit va mycket bra tips! Har fått mycket inspiration nu.^^ finns det några typiska accessoarer som man skulle kunna ha med då, för att göra fjortisutstyrseln ännu tydligare/mer komisk?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
844
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 664
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 495
Senast: MML
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 223
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp