Bukefalos 28 år!

Påsk och lugnande

_moa_

Trådstartare
Påsk betyder ju raketer och smällare. Våran hund är totalt livrädd för det. Hon är helt hysteriskt rädd så fort det bara smäller ute. Har blivit det på äldre dagar. Hur gör ni med era rädda hundar?
Vi har funderat på att ge henne lugnande, men vet inte riktigt om vi vågar? Vad finns det för risker? Är det någon som har råkat ut för något hemskt med lugnande eller har ni bara possitiva erfarenheter?
 
Sv: Påsk och lugnande

Har inga skotträdda hundar, men hade jag haft det skulle jag mycket hellre utsätta dem för lugnande medel än att riskera att hunden går in i chock, vilket kan leda till döden.

Lycka till.
 
Sv: Påsk och lugnande

En risk är det alltid, men man får ju vara försiktig och så tar man ju hunden till vet. innan så att man vet hur mycket man ska ge.

Hör med Peter_lundin här på forumet, han är duktig på sånt här.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 117
Senast: Tonto
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 272
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 052
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp