Lager

Trådstartare
Hur blir påsken därute i Buke-land under coronatiderna? Middag med familj? Skype-middag med skröpliga släktingar? Långhelg med netflix och chips?

Sitter och jobbar av det sista innan jag tänker vara ledig och stänger jobbdatorn för några dagar.


Johan Glans - för inspiration :rofl:

 
Sitter just nu i panik och försöker få till en rapport som ska vara inlämnad i kväll för 70% seminarie. Har skjutit det framför mig så har bara mig själv att skylla.
Annars blir det väldigt lugnt. Går på påsklov nu. Har hand om en av stallägarens hästar förutom min egen i helgen så kommer väl vara i stallet förutom hemma. Kanske ska ge mig på Tiger King.
 
Final Fantasy VII Remake släpps inatt, så jag kommer att sitta bänkad framför mitt PS4 hela helgen. :cool: En del påskgodis lär det också bli.
 
Tja.... Släktforskning. Någon utflykt med hunden kanske. Ska fixa färdigt ett gammalt fönster. Inget jättespeciellt, och jag brukar inte göra så mycket "vanliga" år heller vid påsk.

Det är så skönt att bara vara LEDIG :) !
 
Långfredag brukar vara ärtsoppa och pannkakor med släktingar. I år blir det grillat utomhus med släktingar, alla kommer på eftermiddagen och åker/ går hem till kvällen (alla bor i storgöteborg så inga långväga gäster).
 
En blandning av Skype med icke-skröpliga släktingar och vänner, chips, godis och Netflix blir det här! Jag har också en rejäl bokhög som jag ser fram emot att sätta tänderna i :)

Det blir ont om såväl ägg som kycklingar och sill med andra ord! Julmust har jag dock en flaska kvar någonstans, den kanske man skulle hugga in på... Jag får täcka över etiketten med en Post It-lapp först bara, påskgult och fint! :D
 
Jag är ledig idag och imorgon innan jag sen jobbar påskafton, påskdagen och annandag påsk.
Pappa kommer hit och passar dottern och jag har köpt hem påskmat och öl till oss. (Dottern får dock nöja sig med påskmust :p
)

Egentligen var tanken att dottern skulle haft påsklov hos sin mormor och morfar följt av påskfirande hos min morbror. Det har dock blivit inställt och eftersom mamma är med i flera riskgrupper så stannar hon hemma.

Vi är inte så knussliga med firande av olika slag så det gör inte så mycket. Mest tråkigt för dottern som sett fram emot att resa bort över lovet :(
 
Idag ska jag grilla hamburgare och revbensspjäll, fixa en stor gratäng i ugnen och sedan jobba tre 12-timmarspass from i morgon bitti och tillbringa helgen med mina kollegor så revbenen och gratängen blir matlådor och i övrigt så är jag hemma med djuren. :up:

Som vilken dag som helst med andra ord. Min semester är indragen och mammas tågbiljetter är avbokade, inte kan jag åka till henne heller så jobba är lika bra som något annat.
 
Pappa ville komma förbi på söndag (jag fyller år), men han är typ fem riskgrupper, så jag sa nej. Men både min mamma och syster som bor i andra delar av Sverige tyckte synd om pappa, så vi ska typ köra ett "utomhus-2 meters avstånds fika" om vi är friska. Dock känner jag av en mycket lindrig förkylning just nu, så vi får se.

Jag firar inte högtider speciellt mycket, men jag ska fan äta GLASS på söndag 😂
 
Vi brukar alltid fira påsk ordentligt med först påskbord hos min sambos släktingar på långfredagen och sedan påskbord med min familj på påskafton och påskäggsletande i trädgården osv, men i år är allt inställt så det blir bara jag och min sambo som kommer sitta hemma i lägenheten och äta ägg för glatta livet. Vi har i allafall stekt lite köttbullar och fryst in och tänkte försöka ta en promenad med 2 meter avstånd med hans föräldrar över dagen. Det blir annorlunda men jag är glad så länge min familj är frisk så vi kan fira ihop en annan gång!
 
vi gör inga ändringar utan kör som vanligt
Vi bestämde när vi flyttade in i huset att vi är hemma över påsken och bara pysslar och tar det lugnt
Påskmiddag på lördag själva vilket vi brukar har
Kanske träffar vi några vänner utomhus
 
Jag firar inte påsk, det har vi nog aldrig gjort på riktigt egentligen sedan "vi barn" blev lite större, och redan då gick det inte längre än lite äggmålning, ett påskris och godis under kudden typ... men jag vet att mina föräldrar är lite nere för att de fått ställa in den årliga resan till släktingarna uppe i Jutis. De har åkt dit Varje år sedan långt före jag och bror var födda så drygt förtio år i alla fall, men i år har de valt att ställa in.
Jag hoppas att de skypar med släkten! :heart
 
Min påsk blir väldigt annorlunda då vi normalt sett är bortresta 3-4 dagar. Men jag är ledig, vilket ska bli skönt. Vill ut och springa/cykla/gå med matsäck med mamma och/eller kompis (gärna resten av familjen också, får väl se). Och så har jag tänkt baka. Och så Buke-loppet på måndag förstås! :bump:
 
Jag är hemma med barnen och tjurar över att vi inte är i Skåne med folk vi inte sett på länge. Ska satsa på att laga nya recept i helgen (smörig daal ikväll!), ha äggjakt för barnen och ja, jag vet inte. Har alltid upplevt mig själv som hyfsat introvert men jag saknar verkligen folkliv just nu. Ffa mina vänner som är riskgrupp av diverse anledningar.
 
Hur blir påsken därute i Buke-land under coronatiderna? Middag med familj? Skype-middag med skröpliga släktingar? Långhelg med netflix och chips?

Sitter och jobbar av det sista innan jag tänker vara ledig och stänger jobbdatorn för några dagar.


Johan Glans - för inspiration :rofl:

Blir sambon, jag och dottern som firar hemma i lugn och ro. Vi tänkte grilla och eventuellt äta ute beroende på väder. Har inte grabbarna hemma nu så får fira med dem nästa helg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 748
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 906
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp