Påskjutsbromsen?

Rea

Trådstartare
Har idag besiktigat släpet och då uppdagades det att påskjutsbromsen är för kort. Den måste justeras. Är det någon som VET hur man gör det?

Sv: Påskjutsbromsen?

Hissa upp släpet med donkraft (Som när du byter däck..)
Sen är det själva bromsbackarna du ska ändra på så dom kommer närmare varandra.Det sitter ett litet hål i fälgen eller en justeringsskruv, olika beroende på vilken typ av broms det är. Det är i alla fall där du justerar.Du drar tills det går tungt sen släpper du 3 hack så brukar det bli lagom.
Men det är inte så jättesvårt om man är hyffsat händig.

Jaha!
Så man ska inte justera framme vid gummidamasken då :confused: . Vilken tur jag inte gav mig ikast med det :angel: .

Nää, det är ju inte precis spaken som är förkort :angel:

Utan att du bromsat så bromsarna slitis ner så dom inte tar lika bra (du måste bromsa mer för att dom ska ta)

Nu blir jag lite förvirrad :confused: .

Bromsarna i hjulen var jättebra, det var just själva "stången" som draghansken sitter på som skulle justeras. Den gick nästan i botten och det skulle vara minst 1/3 del kvar enligt killarna.
Är det samma vi pratar om?

//Kristel, som egenligen är fruktansvärt händig och finurlig

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet vad hjälpmedlet heter som man kan sätta på släpets kulhandske (eller ev att man sätter det någon annanstans i...
Svar
4
· Visningar
229
Senast: Kristall10
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 314
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 121
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka