Påskledigt och klubbhoppning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var lite märkligt ha en klubbhoppning en fredag, blev helt veckvill av det hela :D

Det gick iallafall väldigt bra och jag tycker nog jag skötte mig bra som helt självlärd hoppdomare.
Det är lite svårt ibland döma när de små barnen rider konstiga vägar och gör volter hit och dit, men mitt måtto är hellre fria än fälla när det är klubbnivå.
Något jag la märke till är att det lärs ut för lite tävlingsteori i hoppgrupperna, tänkte ta upp det med intruktörerna.

Dottern skulle ju inte vara med då lilla Z var en aning jobbig på måndagslektionen. Men L och jag fick en sån snilleblixt på torsdagskvällen när jag satt och rättade fel i startlistan.
En av stallets bästa hopphästar skulle inte starta öht, så varför inte att dottern startade honom i 80?
Sagt och gjort ett telefonsamtal senare var hon anmäld.
Ok, att hon bara ridit honom en gång tidigare, men vad 17 hon har tävlat i ponnycupen där får man rida 20 minuter innan man hoppar en bana.

Det gick jättebra, har aldrig sett C-R så lugn inne på banan. Tyvärr fick dom ett pet i omhoppningen annars hade det blivit en andra placering.

Helgen fick hon sen två privatlektioner av L på lilla Z + att de betslade upp honom från tredelat till baby-pelham och det hade gått så mycket bättre. Så kanske att de går få ordning på honom till div3 i höst, håller tummarna

Medryttarhästen drog av sig skon så det blev bara ett pass i helgen, ett snabb pass på travbanan. Yihey vad roligt han tyckte det var och drog i väg i värsta solvalla-tempot :rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp