Vi äter det gamla vanliga. Sill i olika utföranden, några ägghalvor skulle jag tro. Janssons. Och några köttbullar brukar väl slinka med också :) Ja, och lax!

Det är väl det, tror jag. Och. i mitt fall, obscena mängder påskmust ;)
 
Funderar på lammstek (och rödbetsbiffar till mig) och en riktigt god potatisgratäng med en massa vitlök i. Klurar på en smaskig påsktårta också. :d
 
Jag brukar baka den här tårtan varje år, fast i år är vi bortbjudna på påsken så den får hoppa över ett år.
1980250_10152104247717483_5789262082505734063_o.jpg
 
Helgrillad kalkon och rökt fjällröding. Förmodligen rökta räkor också. Goda ostar (St Agur, Kvibille cheddar och grevé) och en gudomlig rödvinsmarinerad prosciutto :up:
Jag är absolut inte avis:meh:

Ska spendera påsken borta och det brukar vara god mat där. Ska vara i bohuslän så får se till att fixa lite skaldjur
 
Jag är absolut inte avis:meh:

Ska spendera påsken borta och det brukar vara god mat där. Ska vara i bohuslän så får se till att fixa lite skaldjur

Anar jag lite ironi? ;) :D

Särbon köpte med sig suveräna havskräftor från Göteborg för några veckor sedan när han var upp på en ledighet så du borde få tag på en massa gott :up:
 

Liknande trådar

Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 632
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
334
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 548
Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp