Påskpyntet

C

Cronis

Alltså förlåt, men det känns som om jag har SM i trådskapning idag. Det är absolut inte meningen :o :D

Men när ska man börja påskpynta, byta till vårgardiner, och ta fram ris å sånt där.
Hur gör ni?
Och vad har ni för pynt?
Pyntar ni i bara köket, eller i hela bostaden?

Visa bilder, det är ett måste. Själv har jag julstjärnorna kvar i köksfönstret i kombo med en hemsk gardin, och en sned skomakarlampa och ett fat med krasse. Snyggt värre.
Bildbevis vet i tusan om jag vågar ge er! :cool:
 
Sv: Påskpyntet

Har bara 2 små porslinskycklingar som åkte fram nyligen.. :angel::D

Sen när det närmar sig så blir det väl ett påskaris med liten fjädrar i.

Brukar inte fira påsk speciellt.
Själv hoppas jag på att få jobba så mkt som möjligt för OB:et blir så bra. ;)
 
Sv: Påskpyntet

Påskpynt är lika med vårpynt. Jag har en liten budget, så jag brukar köpa någon vårblomma i gången, just nu är det minipåsklilja i kruka... Sedan snor jag lite korn från stallet och odlar påskgräs till.

That's it. Inte mycket till påskpynt... Vår hyreslägenhet har gröna tapeter (:eek:) så jag vägrar byta till mina vårgardiner, som är ljusgröna och vita...
 
Sv: Påskpyntet

När Du själv vill, men kanske före annandag påsk !! Lite kvistar, fjädrar, godis :d:d och påskliljor. Det räcker gott. Rena fönster och ngn vårlik gardin, men det är Du som bestämmer.:D
 
Sv: Påskpyntet

Jag drog fram, va jag trodde va en bra gardin... Men den va helt fel form, så jag får köpa en ny gardin... Jag trodde jag skulle slippa det.

Jag får kika lite idag när jag ska ut och handla, har en liiten budget, men vill ändå ha en ny fin gardin. Gärna en som kan sitta uppe efter påsk. Hittade en fin på Hemtex, men jag vet inte.
 
Sv: Påskpyntet

Jag har en ful påskkärring som jag fick när jag var 6 år (d v s på barna Hedenhös tid). Henne brukar jag damma av och ställa fram, utöver detta lite fjädrar i björkris och sen tycker jag att det är påskfint så det räcker och blir över. Är ingen påsk-freak.
 
Sv: Påskpyntet

Hoppas Du hittar ngn. Du gillar. Ibland blir jag trött på gardiner, i alla fall i köket och sätter dit de mest energiska klängväxterna i kruka som jag har just då. Det är bara det att katterna gilla dem också :D, speciellt om det finns påskpynt upphängt i närheten. "Titta, måtta... klöööös !!":rofl::rofl:
 
Sv: Påskpyntet

Tur jag inte har katter...!
Du kanske vill ha dom där gardinerna jag hitta, dom va nämligen inte så långa, går bara ner till fönsterbrädan :idea: perfekt för klätterälskande katter.
 
Sv: Påskpyntet

Så här ser det ut nu. ignorera det extremt raka lampan...:angel:
18834562.jpg
 
Sv: Påskpyntet

Och du pratar om påskpynt. Har precis hittat sista julpyntet på väggen....men julen varar väl till påska eller?:angel:
 
Sv: Påskpyntet

:rofl::rofl:. Om Du inte hittar ngt. Du gillar, varför inte bara sätta stora gula rosetter i kappan på den Du har- om det är en tvådelad uppsättning. (Just nu får katterna nog nöja sig med trasmattorna och häromdagen med en väldigt rund och död mus! Vilken idiot, att tassa ut i ett kök med 5 katter!!)
 
Sv: Påskpyntet

Ja den är tvådelad. Det kan iofs vara ett alternativ, att sätta över dom där hemska blåa brodyrerna med rosetter och ha gula band som omtag... Kanske.

Haha, ja snacka om idiot till råtta! :eek: :rofl:
 
Sv: Påskpyntet

Jag har ju julstjärnor i fönstret om du inte ser det... ;)

Julstjärnor slänger man väl inte ut förrän dom dör.

Fast det brukar bara ta en vecka för mig innan de totaldött.:rofl:

Ska ut på mer julpyntsjakt nu - innan jag ger mig på påsktuppen!!
 
Sv: Påskpyntet

Jag har ju julstjärnor i fönstret om du inte ser det... ;)
Jag tittade och tittade i fönstret, men såg inga julstjärnor hänga där, utan bara din... ehum... ytterst rakt hängande lampa :angel:

Tills jag fattade att du menade blomman (/växten) julstjärna! :D såg jag dem!
 
Sv: Påskpyntet

*KL*

Jag brukar pynta med pysslet jag gjorde på dagis! Varje år blir jag lika imponerad över hur påhittiga mina fröknar måste ha varit!

Hur som hellst så försvinner lite pysslat pynt varje år, för det mesta har ju fjädrar som roar katterna väldigt... :(

/Kviga - som blir nostalgisk runt påsk
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp