Pass plus chip på araber?

Noteca

Trådstartare
Som säkert alla vid detta laget vet så skall ju alla hästar ha pass innan detta år är slut. Jag har en Partbred arab som har pass och är reggad hos ARAB, men hon är inte chipmärkt. En i stallet påstår nu att man MÅSTE ha chip också? Någon som vet? Hur gör man isåfall?

Tacksam för svar! :bow:

V

vargen

Sv: Pass plus chip på araber?

Nej du måste inte ha chip. Det räcker med hästpass.

Noteca

Trådstartare

TACK! då vet jag! Då var det som jag trodde! Är det så för alla raser eller hade hon blandat ihop med någon annan ras som kanske måste ha chip också? Nån som vet?

C

Cesam

Noteca skrev:
TACK! då vet jag! Då var det som jag trodde! Är det så för alla raser eller hade hon blandat ihop med någon annan ras som kanske måste ha chip också? Nån som vet?

Vad jag vet så behöver ponnier ha chips...
Men än så länge är dte inte obligatoriskt för rena araber och Partbred Araber.....Men det kommer antagligen det också...
Så än så länge, som vargen skrev...pass räcker.

mvh
Carina

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
Svar
18
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 605
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
1 763
Senast: Sesca
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 329
Senast: Soffan03
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar